Legfrissebb hírek ÚJ

HunGarian Baja: Hosszú szakasz, nagy forróság, elképesztő párharcok

HunGarian Baja: Hosszú szakasz, nagy forróság, elképesztő párharcok

Hosszú, forró, fárasztó, gyors, hepehupás, élvezetes! Csak egy tereprali-versenyző szótárában férnek meg egymás mellett jól a fenti jelzők, amikor egy pályáról van szó – a magyarázat pedig erre nem más, mint hogy ezek a fiúk és lányok szeretik a kihívásokat. A magyar tereprali Világkupa-futam, a HunGarian Baja szervezői egy 208 kilométeres szelektív szakaszt jelöltek ki szombatra a mezőny számára, amelynek tagjai kimerülten, de a jól végzett munka boldogságával érkeztek meg az esti szervizparkba, Várpalotára.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Mini az első helyen
Az argentin Orlando Terranova igyekezett vigyázni az autójára, miközben úgy nyomta a gázt, hogy az élen áll
Forrás: HunGarian Baja

Remek csatákat vívtak, állták a kihívásokat. A szombati versenytáv egyébként még egy Dakar-szakasznak is a becsületére válna, főleg úgy, hogy ezernyi irányváltás nehezítette a pilóták és főleg a navigátorok dolgát a jól megszokott lőtéren és utóbb az erdei utakon is.

A szombati első szakaszon az autós mezőnyben az argentin Orlando Terranova (Mini), a másodikon a ceh Martin Prokop (Ford) volt a leggyorsabb – az összetettben a dél-merikai áll az élen. Számára különösen fontos lenne, hogy megszerezze a győzelmet, hiszen az összetettben mindössze négy pont a hátránya az orosz Vlagyimir Vasziljevvel (Toyota) szemben, aki jelenleg a harmadik helyen áll.
„Mindent egybevetve nehéz nap volt, jó néhány nagy feladattal találtuk szembe magunkat – mondta a Mini John Coopert irányító Terranova a célban. – Elég csak azt említeni, hogy leszakadt a hidraulikus emelőnk, úgyhogy egy defekt a verseny végét jelenthette volna számunkra. Nem volt könnyű ennek tudatában megtenni a második kétszáznyolc kilométert – a végére nagyon elfáradtam. De persze azért is, mert öt órát autóban tölteni ilyen melegben nagyon kimerítő. Maga a pálya egyébként nagyon tetszik, még akkor is, ha nagyon nehéz, egyetlen pillanatra sem hagyhat ki az ember koncentrációja.”

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Győzelem
Terranova a szombati két 208 kilométeres szakaszból az elsőt megnyerte
Forrás: HunGarian Baja

A második helyen álló Martin Prokop hátránya mindössze 46 másodperc, ami azt jelenti, hogy bőven van esélye megszerezni a győzelmet, és ez is a célja.
„Nem követtünk el hibát, a ritmusunk és az időeredményünk is jó, viszont ehhez nagyon észnél kellett lenni – mondta Prokop. – Mert felvettél egy jó tempót, de utána jött egy dobálós szakasz, ami kizökkentett – szóval folyamatosan alkalmazkodni kellett a változó körülményekhez és nem volt könnyű megválasztani a megfelelő sebességet. Trükkös szakasz volt, az autónk szerencsére jól működött. Új váltóval megyünk, új beállítással, és nagyon bevált. Tönkrement az autónkban a légkondi, úgyhogy sok energiát kivett belőlünk a hőség. A hátrányunk nem jelentős, megpróbáljuk megszerezni a győzelmet.”

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Második helyen
A cseh Martin Prokop is nyert egy szelektívet, a szombati másodikat, az összetettben így mindössze 46 másodperc a hátránya Terranova mögött
Forrás: HunGarian Baja

A harmadik helyen álló Vlagyimir Vasziljevnek is ez volt az eredeti célja, ám a délelőtti defekt eléggé megnehezítette a dolgát.
„A százhuszadik kilométernél bal hátsó defektet kaptunk, amit kicseréltünk a szakaszon, de közben Orli (Terranova) megelőzött – mondta Vasziljev. – Nem követtünk el hibákat, de nagyon melós elsőként rajtolni, mert sokszor nem látod magad előtt az utat, így történhetett az is, hogy egy kő kivágta a kerekünket. Fárasztó, hosszú szakasz volt, és nem tudom, hogy mi lesz a gumikkal, mert ugye a szabályok szerint csak nyolcat használhatunk, ám a pálya eszi az abroncsokat.”

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Kemény feladat
Az orosz Vlagyimir Vasziljev feladatát defekt is nehezítette
Forrás: HunGarian Baja

Magyar szempontból, vagyis a hazai szurkolók számára nagyon jó hír, hogy a Lónyai Pál, Horn Albert kettős (Porsche) az előkelő negyedik helyet foglalja el, és feltett szándéka, hogy meg is tartja.
„Nagyon jó a verseny, a rendező kitett magáért, régebbről ismert szakaszokat fűzött össze, ami által világszínvonalú lett a pálya – értékelt Lónyai. – Ugyanakkor nagyon nagy kihívást is jelent, mindenkinek lógott a nyelve a célban. Eddig sikerült beosztani az erőnket és az autónkat is, s reméljük, hogy ez így is marad. Kis hibák becsúsztak, de a negyedik hely nagyon nagy dolog, épp az imént ráztunk kezet rá a navigátorommal, hogy megpróbáljuk megtartani.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Élmezőnyben
Lónyai Pálék negyedik pozíciója várakozáson felüli
Forrás: HunGarian Baja

Az esélyesek között volt a lengyel Jakub Przygonski is a másik Minivel, ám ő nem volt igazán szerencsés. Az első szakaszon tönkrement az autójában a fék, amit a szervizben megpróbáltak kicserélni, késtek is miatta, ám még így sem oldódott meg a gondjuk, fék nélkül pedig nagyon nehéz autózni – Przygonski estére alig érezte a lábát.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Lemaradva
A lengyel Jakub Przygonski fék nélkül száguldott, ez meg is látszik az eredményén
Forrás: HunGarian Baja

A motoros mezőny számára ha lehet, talán még nehezebb volt a kihívás, hiszen a versenyzők szinte végig állnak a szakaszon, ráadásul később is rajtoltak, vagyis még nagyobb melegben. A második szakaszt a sötétedés miatt számukra le kellett rövidíteni, így a 138. kilométernél véget ért a pálya, ám ez is éppen elég volt, így is biztosan jól alszanak majd a fáradtságtól.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Odatette magát
A szlovák Stefan Svitko szerint a szakaszok gyorsak, nehezek és egy kicsit veszélyesek voltak
Forrás: HunGarian Baja

A szakaszgyőzelmeken a lengyel Adam Tomicek (Husqvarna) osztozott a szlovák Stefan Svitkóval (KTM) – az összetettben a lengyel vezet, igaz, előnye mindössze 34 másodperc, vagyis abszolút nem behozhatatlan. Ez jó hír a szurkolók számára, mert azt jelenti, hogy vasárnap is kiélezett küzdelemre van kilátás.
„Nagyon jó kis szakasz volt az első, én viszonylag hátulról rajtoltam, úgyhogy az első száz kilométert porban tettem meg, bele is mentem egy gödörbe, ami nagyon megdobott – hatalmasat ugrattam – mesélte Tomicek a délelőtti történéseket. – Tíz kilométerrel a cél előtt azután elestem, mert gond volt a gumijaimmal, de végül is az is megoldódott. Nagyon meleg van, és hosszú a pálya, nagyon jó érzés, amikor a hőségben teljesített gyors szakasz után bemegyünk az erdőbe, az árnyékba.”

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Pokoli küzdelem
Bizony, nem volt egyszerű a motoron maradni
Forrás: HunGarian Baja

Folytatás vasárnap két 82 kilométeres szelektív szakasszal.

HUNGARIAN BAJA, VK-FUTAM, VÁRPALOTA
Az állás 3 szelektív szakasz után. Autósok: 1. Orlando Terranova, Bernardo Graue (argentin, Mini John Cooper) 5:00:04 óra, 2. Prokop, Tománek (cseh, Ford Raptor) 46 másodperc hátrány, 3. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Toyota Hilux) 7:27 perc h., 4. Lónyai Pál, Horn Albert (magyar, LPR Porsche Macan) 32:43 p h.
Motorosok: 1. Adam Tomiczek (lengyel, Husqvarna) 4:15:27, 2. Svitko (szlovák, KTM) 34 mp h., 3. Giemza (lengyel, Husqvarna) 17:32 p h.

 

 

Forrás: youtube