Legfrissebb hírek ÚJ

Itt a 2022-es Dakar-rali útvonala! Homok és dűne minden mennyiségben

Itt a 2022-es Dakar-rali útvonala! Homok és dűne minden mennyiségben

A szervezők gondoskodtak róla, hogy a 44. Dakar-rali résztvevőinek ne lehessen panaszuk arra, hogy kevés a homok és a dűne a világ leghíresebb terepversenyén. Bemutatták a jövő januári (2-14.) viadal útvonalát – az esemény Ha’ilban rajtol és Dzsiddában ér célba, Rijádban lesz a szünnap.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Útvonal
Janur 2. és 14. között rendezik meg Szaúd-Arábiában a versenyt

A mezőny ezúttal dél-keleti irányban szeli át Szaúd-Arábiát, még több a homokkal teli kihívás, az „üres negyed” pedig dűnéket is tartogat bőven. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére törekvés jegyében bemutatkozik a T1-E kategória, amelyet a kutatásban résztvevő prototípusok számára tartanak fenn – a belső égésű motorok korszakának végét pedig 2030-ra tervezik az autók esetében.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Csata
Sivatagi verseny, rengeteg homokkal és dűnehegyekkel

A Dakar Classic idei sikerén felbuzdulva (ebben a kategóriában az 1980 és 1990 között gyártott járművek indultak) a mezőny januárban is ott lesz a rajtnál, az előrejelzések szerint minimum dupla annyi résztvevővel, mint legutóbb.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Bizakodó
Szalay Balázs is szeretne ott lenni a rajtnál

A spanyol David Castera vezette szervezőcsapat mindig törekszik az újításra, most például lesz három olyan egymás utáni nap a Dakaron, amikor dűne dűnét követ az útvonalban.
„Az elmúlt két évben a Dakar szervezői már kitapasztalták, melyek a legjobb útvonalak Szaúd-Arábiában, ezért biztos vagyok benne, hogy emlékezetes, nehéz, dűnés versenyre készülhet a mezőny – mondta az eddig 15 alkalommal rajthoz állt Szalay Balázs a Dakar.hu oldalnak. – Amiatt egy kicsit csalódott vagyok, hogy végül nem szállt be a rendezésbe Jordánia vagy Abu-Dzabi, pedig úgy hallottuk, szó volt ilyesmiről is. Így viszont már zsinórban negyedik évben korlátozódik egy országra a viadal, amely korábban arról volt híres, hogy országokon ívelt át. Ettől függetlenül a Dakar az Dakar, biztosan nem lesz könnyebb, mint korábban, és természetesen szeretnénk mi is ott lenni a rajtnál. Még sokat kell dolgoznunk azért, hogy ez technikailag és pénzügyileg is összeálljon.”

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Nagy küzdelem lesz
A szervezők próbálják valamelyest kiegyenlíteni az erőviszonyokat

Az elektronikus itinert legutóbb még csak a topversenyzők számára volt kötelező, a tervek szerint januárban már minden autós, side by side és kamionos kategóriában induló egység ezt használja majd, sőt, a motoros és a quad-kategóriában is elérhetővé válik a legjobbak számára.
„Az elektronikus itiner navigációs szempontból egységesíti a mezőnyt, és talán a folyamatos változásokra is könnyebb így reagálni. Más kérdés, hogy a navigátorok számára ez egy újabb megoldandó feladat” – tette hozzá Szalay.