Íme a KTM dakaros replica harcigépe! Az osztrák márka bemutatta a 2021-es terepversenyen bevetendő motorját, amely a 2019-es vas átdolgozott változata, s a készlet erejéig bárki megveheti, akinek van legalább 9 millió forintnyi összeg a számláján.
A blokk maradt az egyhengeres, egy vezérműtengelyes, injektoros 449,3 köbcentiméteres technika. Ami egyértelmű változ(tat)ás, hogy vadonatúj fejlesztés eredménye a hatsebességes PANKL Racing Systems váltó, amelynek az alkatrészei a felületkezelés eredményeként tartósabbak lettek és összességében az elődjénél is precízebben végzi a feladatát.
A motor strapabíró, ugyanakkor könnyű, króm-molibdén ötvözetű térhálós acélcsővázat kapott – a hátsó dupla tank egyben segédváz is. A szakemberek változtattak a merevségén, abszolút a kőkemény terepküzdelemhez alakították.
A futóművet a WP gyártotta, elöl 48 milliméteres XACT Pro villa van, hátul pedig száz százalékosan állítható rugóstaggal látták el a 139 kilogrammot nyomó, Akrapovic kipufogóval megspékelt modellt. A hosszú távú versenyzéshez elengedhetetlen kényelmes üléssel felszerelt KTM rugóútja elöl egyébként 305, hátul 300 milliméter. Az első féktárcsa átmérője 300, a hátsóé 240 mm.
A gyári versenyzők ennek a vasnak a csúcsváltozatával vághatnak neki jövő januárban, Szaúd-Arábiában immáron nem a címvédésnek, hanem a trón visszaszerzésének. A „lebutított” változatot természetesen mások is megvehetik, a 450 Rally Replicából öszesen 85 darabot készítenek – az áruk egyenként 25900 euró, azaz körülbelül 9 millió forint. Csak azért, hogy mindenki értse: ezek az alapmotorok, ha valaki spéci felszerelést, alkatrészeket vagy kimagasló tudású szervizhátteret szeretne hozzájuk, annak bizony még mélyebben a zsebébe kell nyúlnia.