Legfrissebb hírek ÚJ

Még vadabb lesz a dakaros Audi

Még vadabb lesz a dakaros Audi

A sivatagi show-n induló RS Q E-Tron E2 megalkotásával az volt a célja a német gyártónak, hogy még könnyebb legyen a terepralivas, mindent ennek rendelt alá.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Audi

A súlycsökkentés érdekében elsőként születtek az első pillantásra megfigyelhető vadonatúj aerodinamikai elemek. A gyártó szerint egyetlen karosszériaelemet sem vettek az eddigi modelltől, az evolúció második fokán álló Audi RS Q E-Tron E2 teljesen új vas.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Audi

Konkrétan a raliautó méretei kívül-belül megváltoztak. A keskeny pilótafülkét kiszélesítették, hogy a vezető és a navigátor számára könnyebbé tegyék a kezelést, mellékhatásként pedig a kényelem is nőtt. Mindehhez egy frissen kifejlesztett kompozit anyagot kellett használni a tömeghatékonyság miatt.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Audi

A motorháztető alatti rész teljesen átformálódott és az is feltűnik, hogy a praktikus oldalsó pótkeréktartót támpillérjei eltűntek. Így szabadon hozzá lehet férni a csereabroncsokhoz. Természetesen a technikaik paramétereket nem árulták el, de 15 százalékkal csökkentették a légellenállást.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Audi

A hosszú távú cél pedig természetesen az, hogy a versenysportban folyamatosan fejlesztett hibrid hajtási technológia – ne feledjük az Audi a Forma–1-be is beszáll motorgyártóként – folyamatosan átkerüljön a szériaautókba is.