A nyolcvanas évek eleje nem volt álomszerű a sportkocsigyártók számára. A világ valahogy kilábalt az olajválságból, de mindenki óvatoskodott. A Porschénál a felemelkedés az idővel ikonikus modellé váló 959-es gyártásával kezdődött. S, hogy mi köze van a gépnek az ugyancsak legendává váló összkerekes Mercedes-Benz G-osztályhoz? Mindjárt kiderül...
A Porschénál vállalkozó kedvükben voltak a szakemberek. A raliban a frissen megalakult B-csoport a versenyautók kedvenc „gyülekezőhelye” volt, de a németek a sivatag felé is nyitottak. Az egyiptomi Fáraó-rali, no és természetesen a Dakar hatalmas kihívás volt egy sportgépnek.
S így néz ki most a terepes Porsche:
A 953 után a 959-et is bevetette a terepen a márka, de szükség volt egy kísérőjárgányra, amely segít, ha bajba kerül például a francia René Metge, aki nem mellékesen, 1986-ban a típussal nyerte meg a világ legkeményebb terepviadalát. Szóval, mivel Cayenne még nem volt, a választás a G Mercedesre esett.
A nyolcvanas esztendők közepén a G-osztály még nem volt luxuskocsi, ikerturbós, V8-as motorral. Tehát a Porschénál vásároltak egy 280 G-t, kipakolták belőle az aggregátot és betették a helyére a 928-asból kölcsönvett nyolchengerest.
A Porsche-féle G-Klasse így már 316 lóerős volt, s akár 180 kilométer/órás sebességgel is lehetett vele repeszteni. A különlegesség sokáig a Porsche stuttgarti múzeumában porosodott, de mostanában elővették, letisztították és megmutatták a németek. Olyan, mint egy nyolcvanas évekbeli időkapszula...
Forrás: youtube