Legfrissebb hírek ÚJ

Porsche motoros dakaros G Mercedes

Porsche motoros dakaros G Mercedes

A nyolcvanas évek eleje nem volt álomszerű a sportkocsigyártók számára. A világ valahogy kilábalt az olajválságból, de mindenki óvatoskodott. A Porschénál a felemelkedés az idővel ikonikus modellé váló 959-es gyártásával kezdődött. S, hogy mi köze van a gépnek az ugyancsak legendává váló összkerekes Mercedes-Benz G-osztályhoz? Mindjárt kiderül...

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Ikon
A Porsche megnyerte a Dakart még 1986-ban a 959-es modell off roadosított változatával

A Porschénál vállalkozó kedvükben voltak a szakemberek. A raliban a frissen megalakult B-csoport a versenyautók kedvenc „gyülekezőhelye” volt, de a németek a sivatag felé is nyitottak. Az egyiptomi Fáraó-rali, no és természetesen a Dakar hatalmas kihívás volt egy sportgépnek.

S így néz ki most a terepes Porsche:

A 953 után a 959-et is bevetette a terepen a márka, de szükség volt egy kísérőjárgányra, amely segít, ha bajba kerül például a francia René Metge, aki nem mellékesen, 1986-ban a típussal nyerte meg a világ legkeményebb terepviadalát. Szóval, mivel Cayenne még nem volt, a választás a G Mercedesre esett.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Segítő jármű
Ezt a Mercedes-Benz G-osztályt vetette be a sivatagban Porsche

A nyolcvanas esztendők közepén a G-osztály még nem volt luxuskocsi, ikerturbós, V8-as motorral. Tehát a Porschénál vásároltak egy 280 G-t, kipakolták belőle az aggregátot és betették a helyére a 928-asból kölcsönvett nyolchengerest.

A Porsche-féle G-Klasse így már 316 lóerős volt, s akár 180 kilométer/órás sebességgel is lehetett vele repeszteni. A különlegesség sokáig a Porsche stuttgarti múzeumában porosodott, de mostanában elővették, letisztították és megmutatták a németek. Olyan, mint egy nyolcvanas évekbeli időkapszula...

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Erődemonstráció
A nyolcvanas években még szokatlan húzás volt, hogy V8-as aggregátot pakoltak a G-Klasséba

 

Forrás: youtube