Legfrissebb hírek ÚJ

Szalayék visszatérnek a Dakarra!

Szalayék visszatérnek a Dakarra!

Idén a perui sivatag erősebbnek bizonyult náluk, de Szalay Balázs és Bunkoczi László nem szeret alulmaradni. Az Opel Dakar Team versenyzőpárosa ezért 2019 januárjában (6-17.) visszatér a világ leghíresebb terepviadalára és újra rajthoz áll a Dakar-ralin.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Dakaros trió
Szalay Balázs (jobbra), Bunkoczi László és a vadonatúj Opel Crossland X

„Emlékszem, évekig tartott, mire rábeszéltem az Opel Magyarország vezetőit, hogy nekik valójában szükségük van rám, de miután bizalmat szavaztak, igyekeztünk minden évben meghálálni – emlékezett vissza Szalay Balázs arra, amikor a német márka mellett döntött és szerződést kötött. – A 2004-es Dakar volt az első közös megméretésünk, én onnantól kezdve töretlenül hiszek a márkában, és hála Istennek az is bennünk. Ahogy telt az idő, mi egyre jobb versenyautókat építettünk”.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Történelem
Szalay 1996-ban indult először a világ leghíresebb terepversenyén, a Dakar-ralin, a 2004-es viadal volt az első, amelyen Opellel vett részt

A kérdésre, hogy volt-e kedvence az eddigiek közül, azt válaszolta a pilóta, hogy az elsőt sohasem felejti az ember.
A 2004-ben épített zöld Fronterát nagyon szerettem, mert azzal éltük meg a legnehezebb időszakokat, a legemberpróbálóbb pillanatokat, amelyekre mégis jó visszagondolni – mosolygott. – A másik nagy kedvenc az Antara volt, amellyel két év kihagyás után, 2012-ben visszatértünk a Dakarra. Az egy nagyon modern, újszerű, versenyképes kocsi volt, imádtam vezetni, csakúgy, mint a mostani Grandland X-et.”

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Emlék
A 2004-es Frontera nagy kedvence volt a pilótának

S ezzel el is érkeztünk a mához, pontosabban a jövőhöz, hiszen a Grandland X-et a januári Dakaron veti be először a páros – a legendás verseny 2019-es kiírása kizárólag Peruban zajlik majd (a viadal szlogenje: 100% Dakar, 100% Peru), s valószínűleg ez lesz az utolsó viadal Dél-Amerikában.
„Jó esély van rá, hogy a Dakar egy év múlva visszatér Afrikába, aminek én nagyon örülök, de azért az utolsó dél-amerikai versenyen mindenképp szerettem volna rajthoz állni – folytatta Szalay. – Ráadásul nagyon szép emlékeink vannak Peruról, amikor 2012-ben először ért itt célba a mezőny, kétmillió ember várt minket Limában, élő emberfalban autóztunk. Elképesztő az a motorsport iránti rajongás, ami ott övezi a Dakar indulóit, ezért hatalmas élmény versenyezni. A pályák homokosak, és nagyon nehezek, a rendezők minden napra dűnéket ígérnek, de remélem, ezek a dűnék januárban mások életét nehezítik majd meg, nem a miénket. Ami pedig a járművünket illeti, nos, vadonatúj motort kapott, megmondom őszintén, eleinte szenvedtünk is vele, mert nem akart beindulni, ugyanis százhatvanas fordulat kell neki, amit mi nem tudtunk. Muszáj gyorsabb önindítót használni, de erősebb és gyorsabb lesz vele ez a gyönyörű autó.”

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Teszt
A Crossland X új konstrukció, például vadonatúj a motorja is

S hogy miként néz vissza az elmúlt másfél évtizedre a navigátor, Bunkoczi László?
„Nagyon nehéz esszenciaként összefoglalni az elmúlt éveket, vagy pillanatokat kiragadni belőlük – mondta Bunkoczi. – Eszembe ötlik, amikor Afrikába menet a kompon szilvesztereztünk, vagy az, amikor az egyik évben folyt az olaj, ezért nyolc liternyi utazott a fenekem alatt, hogy legyen miből pótolni, vagy az, hogy Balázs sisakját a rajt előtt ellopták, és néhány percem maradt újat szerezni. De felsejlenek a balesetek, a különböző kórházak is. A legfontosabb azonban mégiscsak az, hogy manapság, amikor a közösség építő ereje ennyire fontos, van egy csapat, amely minden nehézség ellenére tizenöt éve ott van a nemzetközi mezőnyben, a nagy világversenyeken. S nem csupán a csapatunk tagjai tartanak ki mellettünk, hanem az együttműködő partnereink is.”

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Sivatag
Idén már megtapasztalhatta a magyar páros, milyen Peruban versenyezni, jövőre pedig kizárólag a dél-amerikai országban kell bizonyítania

Az idei Dakar nem sok örömöt hozott a párosnak, a futam elején fel kellett adnia a küzdelmet.

A Dakar rali január 6-án kezdődik, és január 17-ig tart, Peruban zajlik, homokos, dűnés, emberpróbáló pályákon. Az össztáv 5000 kilométer, ebből a mért szakaszok hossza 3000 km.

 

Forrás: youtube, Opel Dakar Team