Az észak-amerikai gyártó nem viccel, a csúcsmodelljével mindig élen akar járni, így az eddig is ütős vas 2023-ra elég komoly frissítést kapott minden téren.
Persze nem az alapmodell kapja meg a vadonatúj háromhengeres 900 köbcentis Rotax motorjának felpiszkált változatát. A Turbo változat továbbra is 120 lóerős csúcsteljesítmény leadására lesz képes. Azonban a Turbo RR már átlépi a lélektani határt, és 200 tagú a ménese.
Persze erőből nem lehet mindent megoldani, éppen ezért a kiegészítőket is javítják. Megkapja a sportos UTV az új pDrive gördülő kuplung rendszert. Az elektronikára is rágyúrtak a Quick Response System-X (gyors reagálású rendszer) már nevében is mutatja a friss CVT-váltó erényét.
Naná, hogy a futómű sem maradhatott ki a frissítésből. A Can-Am mindig is a Fox cuccait használta és most a lengéscsillapító specialista a Smart-Shox, azaz okos rendszerét adta az X3-ashoz. Erről egyelőre nem árultak el részleteket, de versenytechnológiáról van szó.
Az is újdonság, hogy a Maxxis külön a Can-Am Maverick X3-asokra fejlesztette ki a Canivore terepgumiját. Ebből már 30 és 30 hüvelykes mérettel is fel lehet vértezni a vasat, annak megfelelően, hogy ki milyen célra akarja használni.