Ez nem vicc. Sőt, a riválisok számára amolyan rémálomszerű valóság. Az Audi bemutatta a vadonatúj A7-es luxusmodelljét, most pedig már a szteroidos változaton dolgoznak a szakemberek. Az összkerekes RS7 e-tronról van szó, amely akár a 700 lóerős teljesítményt is elérheti. Brutális veszedelem épül.
A 4969 milliméter hosszú, 1908 mm széles, 1422 mm magas, 2926 mm tengelytávolságú gép a luxuskategória új, sportos szereplője. A quattro hajtással és elektronikusan vezérelt központi differenciálművel ellátott járgány egyelőre egyetlen motorral rendelhető: a 3 literes, V6-os, 340 lóerős (500 Newtonméter) benzines, turbós aggregáttal vihető haza. Mindössze 5,2 másodperc alatt futja a százas sprintet, a korlátozott végsebessége pedig 250 kilométer/óra.
Már a premierjén szó volt róla, hogy lesz V8-as verzió is belőle, s úgy tűnik, 2020-ra az álomból valóság születik. Jövőre érkezik a 2,9 l-es V6-os, amely a Porsche Panamera S-ben és az RS5-ben is tombol, aztán következhet az RS7 és az RS7 e-tron uralkodása.
A 4 literes, nyolchengeres, ikerturbós egység friss fejlesztés, már nagy megelégedésre használta a Panamera és a Cayenne Turbo is, de ez kerül bele a következő generációs Bentleybe és Lamborghinibe. A tűzhöz közel állók 570-610 LE-s teljesítményről pletykálnak, de akadnak, akik 650-re teszik a ménes tagjainak számát.
Az e-tron minden bizonnyal 700 lóerővel száll harcba: a V8-asból 550 pacit préselnek ki, az elektromotor pedig további 150-et tesz hozzá a rendszer működőképességéhez. Hasonló elv alapján dolgozik majd, mint a Panamera Turbo S E-Hybrid. Az alapára akár 200 ezer euró, úgy 62 millió forint is lehet, vagyis az extrás R8-assal kerül egy szintre.
Forrás: youtube, Audi