A BMW két évvel előrehozta annak az ígéretének a határidejét, amely szerint 25 elektromosított modellel jelentkezne. Ez már nem 2025-ben, hanem 2023-ban esedékes, de Klaus Frölich fejlesztési igazgató szerint ez nem hozza nehéz helyzetbe a cég szakembereit. Merthogy a technikai felkészültsége a cégnek lehetővé teszi, hogy akár százféle villanykocsit gyártson.
„Akár száz elektromosított modellt is bemutathatnánk 2023-ig, az sem okozna gondot – mondta Frölich. – Egyfajta műszaki kirakós van a kezünkben, amiből azt csinálhatunk, amire csak a vevőinknek szükségük van”
A szakember a jelenleg alkalmazott, ötödik generációs szabvány műszaki alapokban rejlő lehetőségeire célzott. Azt is megemlítette, hogy bőven akad még kiaknázatlan hely az autóikban, így az akkumulátor-kapacitás bővítése viszonylag könnyen kivitelezhető lesz anélkül, hogy ezt a csomagtartó vagy az üzemanyagtartály méretén megérezné a vásárló – írja a totalcar.hu.
A huszonöt modell nagy része egyébként konnektoros hibrid lesz. A 3-as, az 5-ös és a 7-es sorozat mellett az X1, az X3 és az X5 is készül majd minimum 50 km-es elektromos hatótávolságú vegyes hajtású kivitelben. Emellett készül több elektromos típus is: ezek közül a Mini Electric és a BMW iX3-as érkezik először.