Legfrissebb hírek ÚJ

A Teslára vadászik az Audi e-tron SUV

A Teslára vadászik az Audi e-tron SUV

A Tesla ellenfelei sokasodnak. Az amerikai márka jó érzékkel igyekszik érvényesülni az elektromos autók piacán, ám a korábban igazából lesajnált szegmens egyre több gyártónak a termékét „tömöríti”. Most például az Audi riogat az összkerekes e-tron szabadidő-autónak álcázott hadüzenettel.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Rejtett részletek
A genfi kiállításon is megcsodálható volt az Audi e-tron, igaz, egyelőre álcázva

Presztízs lett ebben a szegmensben szerepelni, hiszen az Audi mellett például a Jaguar, a Mercedes-Benz és a Porsche is jelen van. Ugyanakkor nehézség is e-autót tervezni, hiszen az emberek megszokták, mit várhatnak a nagyvállalatoktól, s ezeknek a kívánalmaknak muszáj megfelelniük.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Nagy tervek
Az Audi az e-tronnal az elektromos autó szegmens vezére akar lenni

A Tesla viszont csak a kétezres esztendők közepétől „nyomja az ipart”. Vadonatúj márkaként borzalmasan nehéz volt megkapaszkodnia a piacon, hiszen nincs mögötte hosszú évtizedes tapasztalat, plusz kellő tőke. Mégis, lassan, de biztosan, sikerült elfogadtatnia magát és elismertséget szereznie. Egy idő után elkezdtek ellenfélként tekinteni rá.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Quattro
Nem titkoltan Tesla-vadászatra indul az összkerekes SUV

A Jaguar már elindította az I-Pace-programját, a Porsche pedig a Mission E szedánnal próbálkozik. A Mercedes-Benz az EQC SUV-n dolgozik, míg az Audi az e-tron szabadidő-járgánnyal száll be a versenybe. Utóbbit, koncepció formájában már két éve tesztelik.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Alapos munka
Már két esztendeje tart a tesztelése

A márciusi, genfi szalonon aztán újra megvillant a modell, igaz, még mindig álcázva. Az SUV-ban 95 kWh-s akkumulátor dolgozik, két, 435 lóerős (320 kW) elektromos motorral látták el, s állítólag 500 kilométer megtételére alkalmas, ha „teletankolták”.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Komoly
435 lóerős a két elektromos motorja

Az esztendő vége felé debütáló gép valószínűleg kevesebbe kerül majd mint a Tesla Model X 75D: úgy 80 ezer euró, azaz 24,9 millió forint lesz az alapára. Azaz 100 ezer dollár (25,2 millió Ft) alatt debütál, míg az amerikai vetélytársáért 110200 dollárt (27,8 millió Ft-ot) kérnek.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Nem olcsó járgány
25 millió forintnyi összegre becsülik az alapárát

Csak összehasonlításul: a Jaguar I-Pace viszont kb. 69500 dolláros alapártól lesz elérhető. Az Audinak muszáj valamivel lenyűgöznie a vásárlókat, hiszen a britek modellje annak ellenére jóval olcsóbb, hogy 90 kWh-s az akkumulátora és 400 LE-s a dupla elektromos motorja, vagyis tudásban megközelíti a német e-tront.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Jónak tűnik
Úgy 500 kilométer lesz a hatótávja