A Tesla ellenfelei sokasodnak. Az amerikai márka jó érzékkel igyekszik érvényesülni az elektromos autók piacán, ám a korábban igazából lesajnált szegmens egyre több gyártónak a termékét „tömöríti”. Most például az Audi riogat az összkerekes e-tron szabadidő-autónak álcázott hadüzenettel.
Presztízs lett ebben a szegmensben szerepelni, hiszen az Audi mellett például a Jaguar, a Mercedes-Benz és a Porsche is jelen van. Ugyanakkor nehézség is e-autót tervezni, hiszen az emberek megszokták, mit várhatnak a nagyvállalatoktól, s ezeknek a kívánalmaknak muszáj megfelelniük.
A Tesla viszont csak a kétezres esztendők közepétől „nyomja az ipart”. Vadonatúj márkaként borzalmasan nehéz volt megkapaszkodnia a piacon, hiszen nincs mögötte hosszú évtizedes tapasztalat, plusz kellő tőke. Mégis, lassan, de biztosan, sikerült elfogadtatnia magát és elismertséget szereznie. Egy idő után elkezdtek ellenfélként tekinteni rá.
A Jaguar már elindította az I-Pace-programját, a Porsche pedig a Mission E szedánnal próbálkozik. A Mercedes-Benz az EQC SUV-n dolgozik, míg az Audi az e-tron szabadidő-járgánnyal száll be a versenybe. Utóbbit, koncepció formájában már két éve tesztelik.
A márciusi, genfi szalonon aztán újra megvillant a modell, igaz, még mindig álcázva. Az SUV-ban 95 kWh-s akkumulátor dolgozik, két, 435 lóerős (320 kW) elektromos motorral látták el, s állítólag 500 kilométer megtételére alkalmas, ha „teletankolták”.
Az esztendő vége felé debütáló gép valószínűleg kevesebbe kerül majd mint a Tesla Model X 75D: úgy 80 ezer euró, azaz 24,9 millió forint lesz az alapára. Azaz 100 ezer dollár (25,2 millió Ft) alatt debütál, míg az amerikai vetélytársáért 110200 dollárt (27,8 millió Ft-ot) kérnek.
Csak összehasonlításul: a Jaguar I-Pace viszont kb. 69500 dolláros alapártól lesz elérhető. Az Audinak muszáj valamivel lenyűgöznie a vásárlókat, hiszen a britek modellje annak ellenére jóval olcsóbb, hogy 90 kWh-s az akkumulátora és 400 LE-s a dupla elektromos motorja, vagyis tudásban megközelíti a német e-tront.