Az iNEXT már bemutatkozott tavaly a Frankfurti Autószalonon, azonban egyelőre nem dobták piacra az elektromos crossovert. Az utolsó simításokat végzik rajta.
Elég hosszadalmas a fejlesztés, hiszen Harald Krüger, a vállalatcsoport igazgatótanácsának elnöke még 2018-ban leleplezte a BMW iNEXT modell koncepciójának első dizájnvázlatát. A sorozatgyártásban kínált, tisztán elektromos meghajtású modell a bajor prémiumgyártó dingolfingi gyárában készül a következő hónapokban indul a termelés.
Az amerikai autoblog.com osztott meg lesifotókat az amerikai tesztelésről, a cél tehát egyértelmű. A forgalmazás előtt szélsőséges körülmények között is ki akarják próbálni a villanyvasat. A téli gyakorlás már megvolt, most arra volt kíváncsi a csapat, mire képes nagy melegben.
A jolly jokernek szánt iNext amellett, hogy teljes mértékben elektromos meghajtású – a rendszer mind a négy kereket forgatja majd –, még tökéletesen hálózatba is lehet kapcsolni. Emellett automatizált járművezetésre képes modellként érkezik meg majd az utakra.
A műszaki alapokról nem sok mindent árultak el, de az elektromos hajtású autók esetében kulcsfontosságú téli tesztelés zajlott Skandináviában. Arra kíváncsiak voltak, hogy az akkumulátort eléégé zabáló komoly hidegben milyen produkciót nyújt a vas rendszere. Most pedig az ellenpróbát tartották Afrokában.
A cél egyértelmű, fel kell venni a versenyt a Tesla összkerekes elektromos városi terepjáróival, a Model X-szel és a készülő Model Y-nal, valamint az örök rivális Audi e-Tronnal.