Korábban csak a lesifotósok örökítették meg a közúti tesztelésen a brit márka első zéró emissziós verdáját, a Cooper SE-t, azonban most már hivatalosan is elkészült a történelmi verda.
A formavilága egyébként különösebben nem különbözik a Mini Cooper SE-nek egy úgymond normál verziótól, csupán a hűtőmaszkja van befedve – jelezvén ezzel is, hogy bizony itt elektromos hajtásról van szó, ennek a motornak nincs szüksége léghűtésre menet közben.
Egyébként az elektromosságot rikító citromsárga színnel is kiemelik a dizájnban ez a hűtőmaszkon, a visszapillantó tükörházain és a felniken is jól láthatóan megjelenik. Nyilván nem véletlenül van ez így, egyrészt jól látható a különbség a többi modellhez képest, másrészt egyértelműen fiatalosabb az arculat, alkalmazkodva a várható célközönséghez. Hiszen már ilyesmire is oda kell figyelni a külalaknál.
Amit a 2020-as Mini Cooper S E műszaki alapjairól tudni érdemes, az, hogy egy 184 lóerős csúcsteljesítményű és 270 newtonméter maximális nyomaték leadására képes elektromos motor forgatja a kerekeket. Ezt egy masszív lítium-ion akkumulátorcsomag táplálja, amellyel 235-270 kilométert lehet megtenni egy fullos töltést követően. 100 kilométer/órás tempóra 7,3 másodperc alatt gyorsul fel.
Az energiatároló egységet a mérnökök mélyen a padlólemezbe süllyesztették, a zéró emissziójú MINI csomagtartójának térfogata így literre pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással hajtott háromajtós verzió hasonló értékével. Tölteni konnektorról, a márka fali aljzatáról és oszlopról is lehet. Van négyféle vezetési üzemmód és kétféle fékenergia visszanyerő üzemmód is.