Ez a városi terepjáró az amerikai gyártó világszinten egyik legnépszerűbb autója a pickupok és a Focusok után, azonban ez a modelltípus zuhan a piacon, ezért változtatni kellett rajta.
Forrás: Ford
A felmérések szerint ugyanis manapság egyre kevesebb kompakt crossovert vesznek a világpiacon, napjainkban inkább a családi SUV-knak, valamint a kupéknak van keletje ebben a szegmensben. Persze azért nem engedte el a Ford a Kugát véglegesen, inkább megpróbált egy komoly modellfrissítést.
Forrás: Ford
Az egész még azzal kezdődött, hogy tavaly bemutatta a 2019-es Focusszal debütáló új globális platformot, amelyre minden modelljét rá lehet pakolni. Az egységesítés mellett további lehetőségek is rejlettek benne, hiszen ez a konstrukció már képes villanymotort is magába fogadni.
Forrás: Ford
Így konkrétan konnektoros hibrid verziója is lesz a 2020-ban piacra kerülő Ford Kugának. Ez pedig úgy áll össze, hogy egy 2,5 literes benzines egységet kötnek össze egy elektromos motornak és az összteljesítmény 222 lóerő. A villanyos cuccot egy 10,3 kilowattórás akkumulátor táplálja, s így 55 kilométer a zéró emissziós hatótávolság.
Forrás: Ford
Összkerekes hajtáslánc is lesz, hatsebességes manuális és nyolcgangos automata váltóval. A tengelytáv is megnyúlt ezért a kocsi felfüggesztését is átdolgozták, hogy a kanyarokban jobban viselkedjen, bár billegni biztosan nem fog, mert a tömegközéppontot sikerült lejjebb vinni.
Forrás: Ford
A dizájnt is áttervezték, alacsonyabb, szélesebb és hosszabb lett, a dinamikusabb vezetési élmény és a jobb helykínálat érdekében. A formavilág pedig letisztultabb lett mint eddig volt, kissé gömbölydedebb a Kuga. Az utastér külleme is sokat fejlődött, de még mindig nem prémium kategória. Több a fej- és lábtér jobb az anyaghasználat, és új az infotainment rendszer.