A nyár végén lesz a régóta várt a e-Tron hivatalos bemutatója, ezért előtte még kőkeményen dolgoznak a vassal, hogy minden hibát ki lehessen küszöbölni.
És persze a nagyok, hol máshol tesztelnének mint a legendás németországi pályán a Nordschleifén, az kellően hosszú, mindenféle útviszonyokat magában foglal kis túlzással, szóval igen színes összképet lehet kapni arról, hogyan viselkedik egy kiforróban lévő technika.
Az Audi pedig bevetette első tisztán elektromos hajtáslánccal rendelkező autóját, az e-Tront. A legfontosabb feladat az volt, hogy kiderüljön, a beígért 400 kilométeres hatótávolság, ténylegesen elérhető-e vagy módosítani kell az ígéretet, esetleg a konstrukciót.
Nos, a gyakorlásról kiszivárgó információk alapján tényleg meg lehet majd tenni ekkora távolságot egyetlen töltést követően az Audi e-Tronnal. Elég jól bírta a strapát az akkumulátorcsomag és a motor is. Nem sok panasz volt rá – bár lehet, a probléma ki sem derülne ilyen esetben.
A legérdekesebb az volt, hogy a 95 kWó-s akksicsomag hogyan viselkedik ekkora igénybevétel mellett. Állítólag a hűtésével voltak kezdetben gondok, de ezt megoldották. Tulajdonképpen éppen erre való egy ilyen „éles” tesztelés, hogy a gondokat ki lehessen szűrni.
Tölteni egyébként majd az először Németországban kialakítandó 30 kWó-s szupertöltő hálózaton lehet, de otthonra van 400 voltos átalakító szett – azon nyolc és fél óra a fullos töltési idő, de hétköznapi 230 voltos konnektorról is megoldható 12 óra alatt.