A Manifesto Concept igazából úttörő akar lenni a francia tulajdonban lévő román márka történetében, bemutatva, hogy mennyire képes elrugaszkodni a megszokott olcsó tömegautó sémától.
Forrás: Dacia
A Daciától ugyanis eléggé meglepő, hogy elektromos autót akar, az pedig, hogy ez ráadásul egy túrabuggy, szinte megdöbbentő. Persze az még kérdéses, hogy a koncepciómodellből lesz-e szériavas, de most úgy tűnik, az október 17-én nyíló Párizsi Autószalonon bemutatják a fura szerzetet.
Forrás: Dacia
A külső valóban nagyon extrém és dögös. A futurisztikus off road gépnek ugyanis se ajtajai, se szélvédői nincsenek – jelezvén, ez egy vérbeli hardcore vas. De a túrázás is megoldható, hiszen van egy tetőcsomagtartó panel. Az ülésre húzott cuccok pedig tulajdonképpen hálózsákmatracok, amelyeken akár aludni is lehet.
Forrás: Dacia
A fenntarthatóság is fontos demonstratív szempont volt a Dacia Manifesto megalkotásakor. A karosszériaelemek a Dacia által Starkle-nek nevezett, 20 százalékban újrahasznosított műanyagból készült kompozitból készültek. A kerekek is légmentesek tömör gumiból készültek, így a defekttel sincsen gond és pótkerék sem kell.
Forrás: Dacia
Nagyon érdekes a csomagterek kialakítása, hiszen a tetőcsomagtartó olyan, mint egy lyukacsos fűzőjáték, oldalt és hátul is vannak hevederek és gumipókszerű rögzítők. A frontrészen pedig két ponyvával bevonható rekesz. Merőben újszerű megoldások ezek.
Forrás: Dacia
A műszaki alapról annyit lehet tudni, hogy 2250 wattórás teljesítményű akkumulátorcsomag küldi majd az energiát, a motornak, a digitális kezelőrendszernek és a masszív LED-es lámpáknak. Menő lett a cucc, azt meg kell hagyni.