A franciák is komolyan gondolják azt, hogy a zéró emissziós közlekedésben letegyék a névjegyüket, éppen ezért az egyik legnépszerűbb modelljüket elektrizálják. Olyan jól áll ráadásul a projekt, hogy a prototípus tesztelése már zajlik.
Forrás: Autocar
Nem véletlen persze ez az igyekezet, hiszen az örök rivális Renault Bemutatja márciusban a Genfi Autószalonon a Clio elektromos hajtáslánccal felszerel verzióját, így a csata elkezdődik. A válaszcsapásra sem kell sokat várni a Peugeot részéről, ugyanis ez a francia óriás is régóta munkálkodik a városi kisautó villamosításán. A hajtáslánccal elkészültek és menetkész állapotban van a verda.
Forrás: Autocar
Erre kiváló és szembetűnő bizonyíték az a képsorozat, amelyet a brit Autocar lesifotósa készített a Peugeot 208-as közúti – bár inkább egy havas tájon próbálták ki a gépet – teszteléséről. Ugyan még alaposan maszkolva és tetőtől talpig rejtőszínben látható a márka számára forradalmi és történelmi jelentőségű verda, de már így is felfedezhetőek a változtatások a konstrukción.
Forrás: Autocar
Azért ennyire fontos a 208-as, mert ez tulajdonképpen az első fecske, amely utat tör a többi modelnek, hiszen a PSA a közeljövőben szinte a teljes állományánál akar zéró emissziós hajtásláncot kínálni. Ennek érdekében alkották meg jelentős beruházással a CMP moduláris platformot, amely már elektromos motor befogadására is képes, és gyakorlatilag bármekkora autó alá jó.
Forrás: Autocar
A Peugeot 208 EV műszaki alapjairól egyelőre annyit lehet tudni, hogy két villanymotor forgatja majd a tengelyeket, tehát összkerekes lesz a vas. Azt még nem lehet tudni, pontosan milyen teljesítményre képes a technika, de a hatótávolságot egyelőre 300 kilométerre ígérik. Valószínűleg még az idén bemutatják.