Kifejezetten a mi piacunkra tervezte a japán gyártó az MX-30-ast, amelynek nem túl nagy az akkumulátora, de kellően erős, és 200 kilométert azért meg lehet tenni vele.
Régóta dolgozik a Mazda első elektromos városi terepjáróján, amely a márkatársakhoz képest különleges formavilágot kapott. Nem annyira gömbölyű, mint a többi márkatárs, hanem inkább laposabb és szögletesebb a dizájn, talán éppen a jó megkülönböztethetőség miatt, hiszen ez mégiscsak egy történelmi vas.
Kupé lett a gép és ez nem is meglepő, hiszen manapság ez a menő. Az MX-30 névből pedig ki lehet logikázni, hogy a Mazda 3-as csapotthátútól és az RX8-astól valamint a CX-3-astól eredeztethető ez a vas. Elöl nagyon keskeny a hűtőmaszk – nem is kell – és a LED-es lámpák. Talán a kocsi alján és kerékjáratainál vitték túlzásba a műanyagozást. Érdekesség, hogy az ajtók összenyílnak.
Az utastérben a minimalizmus érhető tetten, semmi puccparádé, minden szögegyenes. A műszerfal sincsen túlbonyolítva és van még két kijelző, amelyen a fontos információk szerepelnek, valamint az érintőképernyőről lehet vezérelni az infotainmentet. Az ülések szövetesek és hátul van egy nagy lehajtható könyöktámasz.
A műszaki egység egy 145 lóerős elektromos motor, ez pedig egy 35,5 kilowattórás teljesítményű akkumulátorcsomagról kapja a kakaót. A hajtáslánc összkerekes és egyfokozatú a sebességváltó, szóval a csak a pedállal lehet osztani a nyomatékot és emelni tempót.
Azt is lehet már tudni, hogy kétféle csomaggal szerelik majd a Mazda MX-30-ast, a gyengébbel 193 kilométer, az erősebbel pedig 245 kilométer lesz a hatótávolság. Ebben azért van még hová fejlődni, de ez csak a kezdő lépés ettől a márkától a zéró emissziós fronton. A rendeléseket már itthon is le lehet adni, az 10,9 millió forint, de 2,5 millió forint állami támogatás is jár.