Az ikonikus angol autógyártó 2019-ben mindenképpen bemutatja története első zéró emissziós modelljét, amely ráadásul összkerekes is lesz, így minden bizonnyal a Countryman is teljesen kizöldül majd.
Mondjuk ezt utóbbi fejlemény annyira nem is meglepő azok után, hogy a „vidéki csávó” már erre a szezonra is környezettudatosabb lett, hiszen hibrid hajtáslánccal is kínálják. Éppen ennek a sikere buzdította arra a cégvezéreket, hogy van létjogosultsága a Mini E-nek is, ezért belevágtak.
Forrás: Mini
Érdekesség, hogy nem önerőből, hanem kooperációban készül a villanyvas, a kínai Great Wallal együttműködve. A gyártás azonban Oxfordban marad, mert azt azért nem akarják kiadni a kezükből a britek – persze biztosan ciki lenne a kínaiakkal megoldani ezt a problémát.
Forrás: Mini
Azt még mindenképpen ki kell emelni, hogy komoly kihívást is jelent a Mininek, hogy egy ilyen autóban relatíve kevés a hely. Már az utasoknak sem sok, az akkumulátorcsomagnak pedig szinte egyáltalán nincsen. Nos, ezt a relációt kell egymás rovására megoldani, hogy működőképes legyen a projekt.
Forrás: Mini
Amennyiben minden összeáll, akkor a Mini E után a brand többi alapmodellje is megkaphatja a hajtásláncot, elsőként a már fent említett Countryman, amely az egyik legnépszerűbb a tabellán, s nem véletlenül, hiszen a rendkívül kelendő crossoverek között versenyet.