Az olasz motorgyártó keményen belevetette magát a munkába, hogy a villanyhajtású mountain bike-ok terepén is csúcsra jusson. A Powerstage RR Limited Edition versenygépnek is beillene.
A Ducati legfontosabb újítása, hogy karbonszálas anyagot használt a vázhoz, annak érdekében, hogy minél kisebb legyen a súly. Ez az extrém off roadozás közben sem hátrány. Sziklás downhill és kapaszkodós terepen is tesztelték, és bírta a kiképzést. Masszív az anyag.
A hajtóművek is úgy tervezték, hogy kis helyet foglaljon el az összteleszkópos kerékpár vázában. A Shimano EP801-es egység 250 wattos teljesítményt tud leadni és 85 newtonméter maximális nyomatékot. Kétféle hajtásverzió van, az egyik a hosszú komótosan túrákra, a másik pedig a rövid, gyors extrém csapatásokra.
A 630 Wh-s kapacitású szintén Shimano cserélhető akkumulátor helye a bringa tömegközéppontjában lett kialakítva, hogy minél jobb legyen az egyensúly. Ezt is sokat tesztelték a fejlesztés során.
A sebességváltó vezeték nélküli 12 gangos cucc, amely elektronikusan vált. A tárcsafékeket a Braking First szállította, külön a Ducatinak fejlesztve. Elöl 29-es, hátul pedig 27,5 hüvelykes Crankbrothers Synthesis kerekek vannak, amelyekre Pirelli Scorpion terepgumik kerültek. A mindössze 230 példányban gyártott Ducati Powerstage RR ára 4 millió forint.