Érdekes párosítást eszközöltek az ingolstadtiak, hiszen a kifejezetten teljesítményorientált városi terepjárójuk is megkapta a kiképzést, hogy elindulhasson a környezettudatosság irányába.
Még, ha egy ilyen verda esetében, mint az Audi SQ5 TDI nem mérvadó a villanymotor – hiszen ez a típus egyértelműen a lendületes közlekedésre lett kitalálva – azért mégis fontos újításnak tekinthető. Mivel így legalább a városi használatban nem kell annyi üzemanyagot fogyasztani.
Hiszen ennek a vadállatnak egy V6-os háromliteres turbódízel motorja van, amely 347 lóerős csúcsteljesítmény leadására képes, 0-ról 100 kilométer/órás tempóra 5,1 másodperc alatt képes felgyorsulni a végsebessége pedig 250 km/ó – ezek a legfontosabb paraméterei.
Na ehhez a cucchoz csatlakozik egy 48 voltos villanyos egység, amely 22 kilométer/órás tempó alatt kapcsol be és automatikusan leállítja a dízelmotort. Így például városi araszolás esetén lehet némi üzemanyagot spórolni. Ráadásul a fékezésekkel még vissza is nyeri az energiát a cucc.
Nem ettől lesz persze az Audi SQ5 TDI az, ami, de semmiképpen sem nevezhető hátránynak, hogy most már egy ilyen funkcióval is rendelkezik, hiszen nem lehet mindig autópályán közlekedni és egy ilyen batár azért elég sok üzemanyagot képes beszürcsölni a városi forgalomban.