A svédek kívül és belül is dolgoztak legnagyobb városi terepjárójukon, amely a hátuljára a felirathoz egy B-betűt kapott, hogy meg lehessen különböztetni a belsőégésű és konnektoros verzióktól.
Ugyanis a Volvónál már nem újdonság a zöldhajtás, hiszen plug-in-hybrid változatokat már készítettek a skandinávok. Most azonban egy merőben új technológiai megoldással vértezték fel a hajtásláncot, azzal a céllal, hogy 15 százalékkal csökkenteni lehessen a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.
Ennek az új mild hibrid rendszernek, amelyet megkapott a friss Volvo XC90-es, a legfontosabb eleme egy kinetikus energia visszanyerő rendszer – mint a Forma–1-ben a KERS – amely a fékezésénél tölti az akkumulátort, így hosszabb ideig használható a villanyos egység a benzines vagy dízel helyett. Ez a cuccot, a többi Volvo is fokozatosan megkapja majd, az XC90-esben debütált a technika!
Külsőleg is van némi finomhangolás, hiszen kicserélték a hűtőrácsot, amely jobban illeszkedik az egységes Volvo arculati képbe. Ezen kívül a felnik rajzolata is megváltozott, valamint a fényezés színpalettája is bővült a modellfrissítéssel.
Bent is vannak módosítások. Hiszen háromféle üléskiosztás van. A normál ötös mellett, az Excellence négy fotellel támad, de a családokra gondolva már hatos kiszerelés van – valamiért a hetet egyelőre túl soknak találják a kényelem megőrzése miatt. A kárpitozásban pedig a gyapjú is megjelenik.