A brit gyártó minden fronton megpróbál a környezettudatosság irányában öles lépteket tenni. Hibrid, konnektoros hibrid és elektromos verzió készüléséről már lehetett hallani, de van új alternatíva is.
Forrás: Land Rover
A külföldi szaksajtó friss információi szerint ugyanis hamarosan jön a Jaguar Land Rover háza táján egy hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánc. Ezt pedig természetesen a legnépszerűbb modellel próbálják ki. Talán nem véletlenül, mert Európában mással nem lenne esély népszerűsíteni.
Forrás: Land Rover
Már az elektromos verzió készítése is forradalmi víziónak volt tekinthető a klasszikus terepjárók egyik legnagyobbika esetében, de nincs mese, a cég az egyre szigorodó szabályok miatt lépéskényszerben van. 2025-re akar a cégcsoport teljesen elektromos Defendert.
Forrás: Land Rover
A globális cél pedig az évi eladás a jelenlegi 450-500 ezer példányról 1 millióra emelkedjen. Ez elképzelhetetlen környezetbarát hajtásverziók nélkül. A másik terv még merészebb. A JLR ugyanis 2036-ra teljesen zéró emissziós akar lenni, vagyis a belsőégésű motoroknak befellegzett.
Forrás: Land Rover
Így próbálkozásnak nem kockázatos a hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánc fejlesztése, hiszen az ázsiai piacon ez népszerű. Márpedig a globális célokba ez abszolút belefér. Állítólag már olyan jól áll a fejlesztés, hogy a prototípust még az idén ki is próbálják.