A bajorok a Toyota segítségével építették meg az üzemanyagcellás elektromos hajtású verdájukat, amelyet, az X5-ös kasztnijába tuszkoltak be, és a Frankfurti Autószalonon debütált.
A két vállalat 2016-ban termékfejlesztési együttműködésről szóló megállapodást írt alá. Ennek égisze alatt azóta együtt dolgoznak az üzemanyagcellás hajtáslánc-technológiák következő generációinak és a hidrogén-meghajtású modellek rugalmasan alkalmazható, moduláris alkatrészeinek kifejlesztésén.
Forrás: BMW
A közös munka gyümölcsét Frankfurtban villantották meg és a BMW Group a tervek szerint 2022-ben lesz kész a végleges verziója a hidrogénüzemű tisztán elektromos meghajtás következő generációjáának egy, az új BMW X5 műszaki alapjaira kifejlesztett kisszériás kiadásba építve.
Forrás: BMW
Az innovatív modell kvalitásaiba a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó enged idő előtti betekintést. A cég legkorábban 2025-ben tenné széles körben elérhetővé ügyfelei számára a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát, a tömegtermelés beindításának időpontja azonban a piaci körülmények és az ügyféligények változásától is nagymértékben függ.
Forrás: BMW
Ebben rendszerben a tankolás kevesebb, mint négy percet vesz igénybe, a hatótávolság több száz kilométer, kényelem terén nem követel kompromisszumot, kiválóan alkalmas vontatásra és csupán nagyon minimális mértékben függ az éghajlati körülményektől.
Forrás: BMW
Mindez azt jelenti, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával a bajor prémiumgyártó ügyfelei télen és nyáron is szinte ugyanakkora hatótávolsággal számolhatnak. Mire teljesen elkészül a környezetbarát BMW, addigra talán javult a töltőállomás kiépítésének helyzete is Magyarországon.