Elon Musk, a Tesla tulajdonosa úgy gondolja, eljött az idő, hogy olyan összkerekes elektromos autót tervezzen és gyártson, amely az aszfaltút mellett a kőkemény terepen is megállja a helyét. A pletykák szerint, az amerikai üzletember hamarosan bemutatja munkagépét, az e-pickupját.
Annyit azért már megjegyzett, hogy fenevaddal rukkol elő a márka. Állítólag brutális forgatónyomatékkal, rendkívül erős géppel – ez még hihető is lehet, hiszen elég csak a 600 pacis S P100D-re gondolni, amely álló helyzetből 2,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet.
A Teslánál egyébként egyszerre több projecten ügyködnek: az Y Modell elsőbbséget élvez talán, de a roadster, a pickup kisteherautó és a kamion is nagyon aktuális. Sőt!
A munkaeszközként használható pickuppal mindössze az a gond vetődhet fel: ha elküldik jól megpakolva a senki földjére, mi történik, ha kifogy belőle a szufla, s nincs „tankolási zóna” a közelben?
A hírek szerint két elektromotorral lesz ellátva a platós, s körülbelül 600 kilométeres hatótávolsággal érkezik. Ráadásul a Tesla hamarosan megmutatja nyergesvontatójának a végleges formáját, és Musk korábban úgy fogalmazott, az e-kamion és a pickup megjelenése időben igen közel lesz egymáshoz.
Időközben pedig újra előkerült egy, a cégnél korábban gyakornokoskodó formatervező alkotása, amely inkább holdjáróra, mintsem pickup haszonjárműre hasonlít, de elképzelhető, hogy mégis „beleveszik” a sztoriba.
Az 1:4 modellverzió elég futurisztikus, de papíron 192 kilométer/órás végsebességre képes, ha megépítenék, a hatótávja úgy 350 km lenne. Az akkumulátorok a régi marmonkannákat idézik a hátulján, a százas sprintje pedig 4 másodperc.