A Porsche is kőkeményen beszállt az elektromos autó bizniszbe, mégpedig egy igazi összkerekes villámmal: alapból 680 lóerős a gép, de akár 761 pacis csúcsteljesítményre is képes lehet, miközben 450 kilométer megtételére van maximálisan kalibrálva. A németországi alapára több mint 50 millió forintnyi összeg.
Ugyan a hivatalos bemutató a hamarosan kezdődő frankfurti szalonon lesz, de a német márka már előre elárult részleteket. Például azt, hogy egyelőre kétféle Taycan jelenik meg: az egyik a Turbo, a másik a Turbo S. Természetesen mindkettő tisztán elektromos hajtású, az első és a hátsó tengelyre is jut egy-egy villanymotor.
A teljesítményük azonban különböző lesz, amíg a Turbo 680 tagú ménest terelget (a topnyomaték 850 Newtonméter), a Turbo S 761 lovat (1050 Nm). Az alapgépnek 450, a bivalyabbnak 412 kilométer a hatótávja.
Van csavar is a sztoriban, mégpedig az, hogy a két e-aggregáthoz két külön váltó kapcsolódik. Hátulra egy kétgangos került, amely az első fokozatban a gyorsítást segíti, a másodikban pedig az egyenletes tempóban haladást – az egész rendszer automatikusan működik, a sofőrnek nincs gondja vele.
Mindkét modell súlya körülbelül 2,3 tonna, álló helyzetből a gyengébbik 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, míg az erősebbiknek 2,8 szekundumra van szüksége a produkcióhoz. A 4,96 méter hosszú, 1,92 m széles, 1,38 m, 2,9 m tengelytávú magas Porsche hátsó csomagtere 366, az első 81 literes.
Nem mellékesen az első olyan szériagyártású járműről van szó, amely 800 volton működik, nyolcvan százalékos szintre a 93kWh-s akkupakkot alig 20 perc alatt (pontosan 22,5) lehet feltölteni – igaz, ehhez szükséges egy 270 kW-os töltő. No meg jó sok pénz: merthogy Németországban a Taycan Turbo indulóára 152136 euró (50,1 millió forint), a Turbo S modellé pedig 185456 euró (61,1 millió forint) lesz.
Forrás: youtube