A sportos városi terepjáró takarékosabb lesz, ugyanis a bajorok megbolondították az eddigi ütős technológiát, egy kis takarékossági csomaggal, amellyel zéró emissziós kilométereket lehet megtenni.
Magyarán a BMW X5 kapott egy plug-in hibrid cuccot, amely elég durvára sikerült, hiszen a soros hathengeres háromliteres benzinmotorhoz egy eDrive hajtáslánc-technológiához csatlakozik és a maximális együttes teljesítmény 394 lóerő. És mindemellett akár 80 kilométer a tisztán elektromos hatótávolság és a 100 kilométerre vetített üzemanyag-fogyasztás mindössze 2,1 liter.
Kiemelkedően sportos a teljesítménye ebben a szegmensben, hiszen a BMW X5 XDrive45e i-Performance több mint egy másodperccel fürgébben, immáron 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Mindeközben tisztán elektromos meghajtással elérhető végsebessége 120 kilométer/óráról 140 km/ó-ra nőtt. A teljes végsebesség 235 km/ó.
A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a modell alvázában kapott helyet, amelynek köszönhetően a kocsi súlypontja alacsonyabban van, mint a belsőégésű erőforrással szerelt SUV modellek esetében. A csomagtér térfogata így is mindössze 150 literrel kevesebb. Ha mindegyik ülés foglalt, akkor 500 literes, a hátsó üléstámlák ledöntésével azonban ez egészen 1716 literig bővíthető.
Már az alapfelszereltség részeként levegős első és hátsó futóművet, illetve elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat kap. Extraként pedig lehet aktív hátsókerék kormányzást is kérni. A forgalmazás 2019-ben kezdődik majd.