Legfrissebb hírek ÚJ

Megkapta a terepes Mini is az ütős hibrid hajtásláncot

Megkapta a terepes Mini is az ütős hibrid hajtásláncot

A Frankfurti Autószalon legnagyobb durranása a zéró emissziós Cooper SE lesz, de azért a Countryman is elindul a környezettudatos úton egy frissített konnektoros verzióval.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Mini

A Mini Cooper S E Countryman ALL4 ugyanis komoly fejlesztést kapott. A BMW legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiájának köszönhetően, a hajtáslánca is hatékonyabb lett, ráadásul a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolság is növekedett.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Mini

Az energiatároló egység külső méretei mit sem változtak, az energiateljesítményét azonban a mérnökök 7,7-ről 10, kilowattórára növelték. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolsága így az elődmodellhez képest mintegy 30 százalékkal, 55 – 57 kilométerre nőtt.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Mini

Helytakarékossági okokból a tervezők a cuccot a hátsó üléssor alá építették be. A lítium-ion akkumulátor a háztartási konnektorhoz csatlakoztatható, alapfelszereltségként kínált töltőkábellel körülbelül 5 óra alatt teljesen feltölthető, de ez az idő típus-specifikus falitöltővel 3 óra 15 percre csökkenthető.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Mini

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid hajtásláncában egy háromhengeres benzinmotort és egy elektromos motort működtet szinkronban. A maximális teljesítémny 224 lóerő. Az összkerékhajtás pedig minden pillanatban az adott vezetési szituáció követelményei szerint osztja el az első és a hátsó tengely között az erőforrásokból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Mini

A modell 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia a hajtáslánc hatékonyságára is jótékony hatást gyakorol. Az átlagos üzemanyag-fogyasztása és kombinált károsanyag-kibocsátása az elődmodellhez képest 20 százalékkal, 100 kilométerenkénti 1,9-2,1 literre, illetve 43-47 grammra csökkent.