A legtöbb elektromos járművet a teljesítmény vagy a hatótávolság növelése érdekében fejlesztik, de az Antarktisz egyetlen elektromos járműve az éghajlatváltozás miatt kapott frissítést.
A Venturi elárulta, hogy a legdélebbi kontinens melegebb körülményei miatt tavaly év elején frissítette Venturi Antarctica elektromos felfedezőjét. Az eredeti gépet úgy tervezték, hogy télen -50 Celsius-fokos hőmérsékleten működjön, de a déli sarkvidéken most viszonylag langyos, csupán -10 fokos hőmérséklet uralkodik - és ez hatással volt a személyzetre és a teljesítményre is.
A vállalat szellőzőrendszert és légbeömlőket épített az Antarctica elejére, hogy megakadályozza a túlmelegedést a pilótafülkében, míg további légbeömlők megakadályozzák, hogy a teljesítményelektronika megsüljön. Áttervezett futóműre is szükség volt a lánctalpas EV képességeinek maximalizálásához. A melegebb hó a lánckerekekre tapadt, és vibrációt okozott, ahogy tömörödött és megkeményedett.
A Venturi EV 2021 decembere óta van használatban a belga Princess Elisabeth Antarktiszi Állomáson. Két szerény 80 lóerős motorral és mindössze egy 52,6 kWó-s akkumulátorral rendelkezik (plusz egy opcionális második csomaggal), de nem a nyers teljesítmény a lényeg. A kialakítás lehetővé teszi, hogy az állomás lakói anélkül végezzenek kutatásokat, hogy hozzájárulnának a károsanyag-kibocsátáshoz vagy szennyeznék a viszonylag érintetlen régiót.
A frissítés megmutatja, hogy a globális felmelegedés milyen módon befolyásolhatja a közlekedést. A Venturinak és más gyártóknak lehet, hogy a következő felfedezőautóikat úgy kell megtervezniük, hogy az Antarktisz nem lesz olyan hűvös, mint korábban.