Úgy tűnt az év elején, hazai pályán kapott komoly riválist a Tesla, azonban a Nevadai cég egyelőre anyagi problémákkal küzd, így továbbra sem lehet tudni, mikor áll majd készen arra, hogy piacra dobja elektromos hajtású crossoverét.
A Faraday – amely a Teslához hasonlóan egy kiváló fizikusról, az elektromosság terén nagy sikereket elérő Michael Faradayről kapta a nevét – korábban már bemutatta a koncepciómodelljét, az FF 91-est, amelyet a rivális márka Model X-ének ellenfeléül szánnak.
Azonban az 1 milliárd dolláros, azaz 268 milliárd forintos alaptőkével rendelkező startup, továbbra is kínlódik. Pedig cég ígéretesen indult, hiszen szerződtette vezetőnek Stefan Krausét, aki korábban a BMW-nél és a Deustsche Banknál is dolgozott. Az ő feladata lett volna a befektetők verbuválása. Nem járt sikerrel, most elköszöntek tőle. Valamint két másik góré, a szintén ex BMW-s Ulrich Kranz és a Ford Fusion megalkotásában résztvevő Bill Strickland is követte.
Úgy néz ki tehát, hogy süllyed a hajó és nincs is mibe kapaszkodni. Pedig az idei CES-en (elektronikai és a autóipari kiállítás) hatalmas csinnadrattával villantották meg az FF 91 prototípusát, amelyre már az előrendeléseket is le lehetett adni – arról egyelőre nincs információ hányan ugrottak be.
Mindenesetre még nem omlott össze a cég, mákszemnyi remény van a tisztán villanyhajtású crossover megszületésére. Már csak azért is érdekes a vas, mert ez az első olyan villanymotoros gép, amely úgy összkerekes, hogy mind a négy kerekét külön egység hajtja, az összteljesítmény pedig 1050 lóerő.