A német gyártó egy vadonatúj, az eddigieknél nagyobb elektromos városi terepjárót mutat be hamarosan, amelyet raliversenyen akar tesztelni majd.
Ha a korábbi hírek igaznak bizonyulnak, ez lesz az a modell, amely felveszi a Q8 E-Tron nevet, hogy a vásárlóknak egyszerűbb dolga legyen az Audi egyre növekvő elektromos flottájával. A Q4 E-Tron most debütált, Kínában már kapható egy Q5E-Tron, és küszöbön áll egy Q6 E-Tron crossover és egy A6 E-Tron szedán, mindkettő EV-specifikus architektúrára épül.
A zászlóshajó Q8 E-Tron három-négy év múlva debütálhat majd. Az Autocar szerint ugyanis jelentős technikai fejlesztések lesznek. Többek között egy új generációs akkumulátor, hatékonyabb, nagyobb energia visszanyeréssel bíró motorok, emellett a fékenergia-visszanyerés is jelentősen javul.
Az akkumulátor kapacitása várhatóan 95 kilowattóra marad, de Európában a várható hatótávolság közel 50%-kal nőhet, az európai WLTP-ciklus szerint 420 kilométerről 600-ra. Ateljesítmény is növekszik majd, a jelenlegi E-Tron 402 lóerőt tud leadni, az újban 496 lesz a maximum.
Lehetséges, hogy a nagy leleplezés a Párizsi Autószalonon jön még ebben a hónapban, vagy a Los Angeles-i Autószalonon a jövő hónapban. Az viszont biztos, hogy a prototípust mindenképpen bevetik a jövő évi német ralibajnokságban.