Habár már a tavaszt tapossuk, azért az Északi-sarkkör környékén természetesen hideg, hó és jég van, így a bajor gyártó kipróbálhatta, mire lesz képes ilyen körülmények között, a készülő három elektromos autója.
Konkrétan a BMW iNextet, az i4-est, valamint az iX3-ast próbálgatják a szakemberek, hogy megtudják, az akkumulátort igencsak próbára tevő mínuszokban mire képes a technológia, amelyet sikerült összedobniuk. Mivel mindhárom négykerekű alapja szinte teljesen megegyezik észszerű, hogy egyszerre vizsgálják őket.
Az i4 a sportos, nagy teljesítményű szedán lesz a BMW kínálatában. Ennek 600 kilométerre ígérik a hatótávolságát a németek, mindeközben masszív produkcióra képes az összkerekes hajtásláncban dolgozó motor, amellyel 200 kilométer/órás végsebesség és négy másodperces 0-100 km/ós gyorsulás érhető el.
Az iNext egy vadonatúj zéró emissziós városi terepjáró lesz ennek is 600 kilométer a hatótávolsága, de sokkal több információ nem szivárgott ki róla, ugyanis ez még csupán koncepció stádiumban van, így várni kell a hivatalos bemutatására – ahogy szokták mondani, versenyen kívül indult.
Az iX3-as viszont, mint azt a neve is elárulja, egy létező BMW-modell, az X3-as SUV áthangszerelése, így erre már nem kell sokat várnia a közönségnek. Ennek is olyan az akkumulátorcsomagja, hogy 600 kilométert lehessen megtölteni egy töltéssel. A teszt jól sikerült, ugyanis a három verda megbízhatóan működött a hidegben is. Szépen sorban ki is jön velük a bajor gyártó.