Óriási volt a várakozás a dél-koreai cég háza táján, hiszen egy merőben új projekt eredményeként hidrogén üzemanyagcellás városi terepjárót mutatott be – ez a Nexo.
Ha már elektronikához köthető a zéró emissziós cucc, természetesen a Las Vegas-i „villanyshow-n”, a CES-en leplezték le a nagyérdemű előtt. Az még nem is lenne önmagában fantasztikus újdonság, hogy hidogénes a vas, hiszen a cég korábban megalkotta az iX35 Fuel Cellt.
Az viszont már mindenképpen, hogy a technológiát átültették egy SUV-ba. Ez sem véletlen, hiszen manapság nagyon dübörög ez a szegmens a piacon, így igazán itt lehet nagyot szakítani. Már persze csak akkor, ha valóban be is válik a verda, különben megette a fene az egészet.
Márpedig semmit sem bízott a véletlenre a Hyundai, a Nexo minden téren jobb lesz, mint az iX35 Fuel Cell volt. Hiszen amíg az 95, illetve 100 kilowattos teljesítményt tudott leadni, az új gép már 124-135 kW-t képes kipréselni magából, ha a lóerőt nézzük, akkor 132-ről gyarapodott 159-re a ménes. Ráadásul a hatótávolság is növekedett, 640-ről 800 kilométerre.
Természetesen a vezetőt segítő elektronika is ki van maxolva, minden jót meg lehet találni a központi egységben, például sávelhagyás és holttérfigyelő is része a rendszernek. A konstrukció olyannyira kiforrott, hogy tulajdonképpen az első negyedévben már meg is kezdődhet az értékesítés az ázsiai és az egyesült államokbeli piacon. Az európai közönségnek azonban még várnia kell.