Elképesztő, hová fejlődik a technika! Ugyan már eddig is lehetett ilyen módon gyártott, főként karosszériaelemekről hallani, de hogy az egyik legfontosabb biztonsági elemmel is bevállalták, az elég meredek.
Márpedig a Bugatti a világon először alkalmazta az autóiparban, hogy háromdimenziós nyomtatóval előállított féknyergeket szerel be a Chironba. Ami már csak azért is kockázatos, hiszen nem egy Trabantról vagy kempingbicikliről van szó, hanem a világ egyik leggyorsabb, s legnagyobb teljesítményű kocsijáról.
Na akkor álljunk meg egy pillanatra, miről is van szó? A 3D-s nyomtatás egy speciális eljárás, amely a szokványos printerekhez hasonlóan, megadott információ és adatok alapján, csak nem festékkel, hanem különböző anyagokból, fém, gumi vagy műanyag granulátumokból „nyomtat” egy meghatározott tárgyat.
Miért jó ez? Nos azért, mert súlyt lehet vele csökkenteni a Bugatti Chiron esetében 2 kilogramm az érték féknyergenként. A monoblokkokat titániumporból készítik és nagyon strapabíróak, a tesztelés alapján milliméterenként 125 kilogrammnyi az ellenállásuk és 700 Celsius-fokon sem olvadnak fel. Ez nem is jön rosszul, amikor a nyolcliteres W16-os blokkal felszerelt 1479 lóerős teljesítményű sportgéppel mondjuk 261 kilométer/órás tempóról kell lelassítani és megállni. Első hallásra elég hajmeresztőnek tűnik ez a megoldás, de tudomásul kell venni, a tudomány fejlődésével bizony egyre több dolgot készítenek 3D-s nyomtatással. Még ha ezt nehéz is realizálni.