Hihetetlenül hangzik, de az R35 Nissan GT-R immáron tizenegy esztendeje a piacon van. Hatalmas sikert aratott az összkerekes izomgép, ám itt az ideje, hogy megújuljon. A japán vállalat már elkezdett dolgozni az utódon: a következő generációs modell új platformra épül, valószínűleg elektromos kerül bele és a világ egyik leggyorsabb utcai autója lesz.
Forrás: Paultan
A jelenlegi masina 3,8 literes, twinturbós motorjából – például Nismo tuninggal – már 600 lóerőt képesek előcsalogatni a szakemberek, de úgy tűnik, ez még nem elég. A Goodwood Festival of Speeden a Nissan dizájnfőnöke, Alfonso Albaisa arra utalt, hogy eljött a váltás ideje, vagyis a szakemberek elkezdtek dolgozni az R36-on. Sőt, hozzátette, a világ leggyorsabb sportkocsijának a megépítése a cél.
Forrás: Paultan
Ám a teljesítményfokozást úgy kell elérni, hogy megmaradjon a vizuális hasonlóság a mostani modellel, amely nem mellékesen egyedülálló az ilyen típusú gépek között. A tervek folyamatosan készülnek, de addig nem kezdhetik el a munkát, amíg a motorral és az új platformmal kapcsolatos döntéseket nem véglegesítették. Valami nagyon különlegeset akarnak alkotni.
Forrás: Paultan
Nagyon erős a lobbi, hogy elektromos rendszerrel legyen felszerelve az új GT-R – Albaisa többször is leszögezte, a GT-R-nek a leggyorsabb autónak kell lennie. Ne feledjük: a Bugatti Chiron 1500 lovas, a csúcsnyomatéka pedig 1600 Newtonméter...
Az R35 GT-R egyébként alapból úgy 550 pacis, a topnyomatéka 632 Nm, ezt tornázza fel a Nismo 600 LE-re és 652 Newtonméterre. Hatfokozatú váltóval van ellátva és a masina 4x4-es. Albaisa szerint a következő kocsinak olyan izmos karaktere lesz, mint az R35, hogy megőrizze a „vadállat” GT-R megjelenést.
Forrás: Paultan
„Impozánsnak és túlzónak kell lennie a vizuális tömege, a jelenléte és a merészsége miatt. Nem utánozza a szuersport autókat a világon. Egyszerűen azt mondja, hogy én vagyok a GT-R!” – mondta a szakember.
Forrás: Paultan
Nem világos, hogy az új modellbe milyen technológia kerülhet, de a Nissan 3.0 literes ikerturbós V6-os hibridje, amely az LMP1 GT-R versenymodellben debütált, talán megfontolandó lenne. A rendszer összteljesítménye 1250-1500 lóerő.
Forrás: Paultan
Forrás: youtube