A Yarisszal a rali-világbajnokságra tizenhét év után idén visszatérő japán márka különleges kiadású sportos „GR-gépekkel” tiszteleg a szigetországban a hagyományok előtt.
Az autók tuningját a Toyota Motor Company-n belül működő vállalat, a Gazoo Racing végzi olyan szakemberekkel, akik az autóversenyek világában, például a Nürburgringi 24 órás futamon és a japán ralibajnokságon gyarapították tudásukat.
A külöleges széria összkerekes képviselője a Toyota Harrier lesz, amely nálunk leginkább a Lexus RX-t tesvéreként ismerhető csak, hiszen a mi piacunkon Toyotaként nem kapható. Dizájnban a maximális, versenyrekész teljesítmény kihangsúlyozása a lényeg szóval nagyon gizda lett.
Egészen versenyautós a stílus, ránézel és a dinamika sugárzik róla a hűtőrácstól egészen a farrészig. A fehér az uralkodó szín, ilyenre fényezték karosszériát, sőt még a féknyergeket is, s persze a GR embléma sem maradhatott le a kaszniról. Mégiscsak lássák, kivel van dolguk. Van elöl, oldalt és hátul is belőle...
Az utastérben is minden a sportosságot tükrözi. Főként az jó oldaltartású vezető- és utasülések – persze ezek is fellogózva – és az ezüst öltésekkel díszített ajtókárpitok és első üléskárpitok vernek oda. Ja, majdnem megfeledkeztem GR motorindító gombról is.
A tempóról pedig egy 2 literes közvetlen befecskendezéses turbós motor gondoskodik, ami az összkerekes hajtásláncban egy hatsebességes elektronikus vezérlésű Super ECT automataváltóval van összekapcsolva. Gyönyörködjünk benne, mert nálunk, így nem kapható!
Forrás: Toytota