Meneküljetek, itt a világvége! Vagy inkább üljetek be egy Hennessey Bureko 6x6-ba... Az amerikai tuner tényleg őrült hardcore terepgépe: ezzel a hatkerekű, 708 lóerős izomvassal a zombiháború alatt sincs félnivalónk.
Forrás: Bureko
Bureko. Hogy kevesen hallottak e névről? Nem túl ismerős? A háromtengelyes, Hummer H1 klón járművet Csehországban építették, s a Hennessey erősítette meg. Egy biztos: ahol megjelenik az 5830 milliméter hosszú, 2140 mm széles, 2150 mm magas monstrum, azonnal kíváncsiskodó tekintetek, kamerák és a mobiltelefonok szegeződnek rá.
Forrás: Bureko
A szörnyeteg tengelytávja 3130+980 milliméter, a hasmagassága 260 mm, a súlya 2740 kilogramm, a fordulókörte 14,8 méter. Az égiek óvjanak meg attól, hogy véletlenül az útjába tévedjünk.
Forrás: Bureko
A Chevrolet Silverado alapú modell azért kapott harmadik tengelyt, hogy a terepen legyőzhetetlen legyen. Igazi hardcore gép, amely a homokban, a sárban és az ugrabugrálós földúton is lenyűgöző teljesítményre képes. A tunercég ráadásul megbabrálta a 6162 köbcentis, V8-as motorját.
Forrás: Bureko
Az aggregát immáron 708 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 912 Newtonméter. A hírek szerint a közel 3 tonnás súly ellenére alig 5,5 másodperc alatt futja a nullaszázas sprintet. Csak érdekességképpen jegyezzük meg: a Silverado 6,2 literes nyolchengerese alapból 420 pacis.
Forrás: Bureko
A szakemberek hozzányúltak a hengerfejhez, a vezérműtengelyhez, a kompresszorhoz, az olaj- és a légszűrőhöz, a kipufogórendszerhez, valamint a turbókhoz. A végsebessége – elővigyázatosságból – 170 kilométer/óra. Persze, az nagy kérdés, ki a fenének kell egy ilyen böszmeteg, százon 20 litert fogyasztó (98,4 l-es üzemanyagtankkal ellátott) terepjáró, amelynek ára 309 ezer euró, azaz körülbelül 108,5 millió forint.
Forrás: Bureko
„Kalandorok kedvence lehet, akik alig járható, szinte ismeretlen területeket akarnak meghódítani. Németországból például sok érdeklődő jelentkezett” – mondta Wolfram Kinzler, a Hennessey európai főnöke.
Forrás: Bureko
A Chevrolet Silverado átalakítása Bureko 6x6-ra úgy 1000 munkaórát vesz igénybe, a tuningolás pedig újabb 80-300 óra. Azoknak pedig, akiknek kevés a 708 ló, már tervezik a 7 literes, V8-as motorral ellátott, 1000-1200 LE-s változatot.
Forrás: Bureko