A bátor behemótját mégsem nyugdíjazza a Toyota, s ha már a korábbi hírekkel ellentétben nem kerül parkolópályára az összkerekes FJ Cruiser, a Sandlander élt is a lehetőséggel. A magyar manufaktúra 2017-es, 2018-as és 2019-es modellévű, vadonatúj, nullkilométeres terepjárókat kínál megvételre – amíg a készlet tart.
A bevezetőben említett „bátor” jelző mellett a „mókást” is szokták használni az FJ Cruiserre, nem véletlenül. Merthogy a kinézete és több finom megoldása is nagyban eltér az átlagostól. Formabontó Toyotáról van szó, amelynek piacra dobása bátorságra vallott.
Ám úgy tűnik, a 2006-os megjelentetése kiváló döntés volt. Az első valódi retróvonulatos darabja a japán márkának, hiszen a 40-es széria elemei közül néhányat magán hordoz. Csáberejének alapelemei a poénos megoldások: például a három ablaktörlő, a négy napellenző, a szekrényszerűen nyíló ajtó, vagy a különleges műszerfal.
És ezek a pluszok, a cseppet sem skatulyaszerű, az aktuális trendi irányvonalhoz nem igazodó finomságok azonnal megfogják azokat, akik beleülnek. És ott van az FJ Cruiser másik varázsereje, a „szíve”. A 4 literes, V6-os benzinmotor, amely amellett, hogy meggyőző, 282 lóerős csúcsteljesítményt és 415 newtonméteres topnyomatékot ad le, olyan hangja van, hogy a férfiember karján feláll a szőr, a gyengébbik nem képviselői pedig elalélnak tőle.
A Sandlandernél bő a választék: a GX, valamint a GXR típus mellett az Extreme elnevezésű kiadás is megtalálható. És itt álljunk meg egy pillanatra. A félreértések elkerülése érdekében szögezzük le, ezek nem a szerényebb felszereltségű amerikai modellek, hanem az Afrikába, Ázsiába és az Öböl-térségbe szánt vasak. Merthogy nem mindegy a célállomás.
Ugyanis a tengerentúlon főleg aszfaltutas utazásokra használják az autókat, így az odaszállított járműveket kisebb igénybevételekre tervezték, amit lehetett, azt kispórolták belőlük. Nem úgy a fejlődő piacokra készültek esetében. Az automataváltós FJ Cruiserek erősített hajtáslánccal és erősített hűtő-, valamint fűtőrendszerrel vannak megáldva. Robusztusabb a futómű, komolyabb a fékrendszer és a motor simán elketyeg a rosszabb minőségű üzemanyaggal is.
A fentebb említett Extreme verziót – amellett, hogy például Fox lengéscsillapítót kapott – már gyárilag off roadozásra hangolták. Vagyis arra, hogy a tulaj beüljön a kormány mögé és két perc múlva már a sivatagban csapasson vele.
A nagy sikerű „A tizedes meg a többiek” című filmből tudjuk, hogy az oroszok már a spájzban vannak, most viszont mi árulunk el egy titkot: a Toyota FJ Cruiserek már a kikötőben vannak. Vagyis megérkeztek Japánból a 2017-es, a 2018-as, illetve a 2019-es modellévű, nullkilométeres példányok és új tulajdonosaikra várnak.
Amennyiben megbízható, szerethető és cseppet sem hétköznapi, vadonatúj terepes járgányra vágyik, további információkért érdeklődjön az info@sandlander.com e-mailcímen és/vagy a +36 20 480 2095-ös telefonszámon.
Forrás: youtube, Toyota