Környezettudatos Land Rover Defender, vagyis a világ egyik leghíresebb összkerekes hardcore terepjárója villanymotort kap. Mégpedig a Tesla kipróbált egységét, így a klasszikus, tehát nem az új sorozatú „zöld Védő” körülbelül 355 kilométert tud majd megtenni fullra töltve.
A régi Defender annak ellenére tartja a népszerűségét, hogy a szigorú környezetvédelmi és biztonságtechnikai előírások miatt már 2016-ban nyugdíjazták és tavaly megjelent belőle a vadonatúj sorozat. Az elejébe pakolt motorral vannak gondok általában – a fentebb már említett szabályozások miatt. Az Egyesült Államokban például az East Coast Defender V8-as, sőt V10-es aggregáttal próbálta megoldani a problémát. A környezettudatosság jegyében, most viszont Tesla-technika kerül bele.
Szentségtörés vagy éppen ellenkezőleg, csúcsötlet? Mindenki döntse el saját maga, de gyaníthatóan az ortodox Defender-hívők most a szívükhöz kapnak és nem túl boldogok. Ráadásul vegyük figyelembe, hogy a klasszikus Defender utolsó szériája 1985-től van piacon, míg a Tesla Model S például jó harminc esztendővel később érkezett. Ez olyan, mint egy nagymamának megtanítani egy okostelefon használatát...
Az ECD Automotive Design szakemberei már dolgoznak a megoldáson. A floridai székhelyű cég eddigi specialitása a Corvette-motoros terepjáró volt, 6,2 literes, V8-as, akár 570 lovas szívóblokkal. Most viszont a 100 kWh-s akkumulátorcsomag a létraváz első és hátsó bölcsőiben, míg a villanymotor középen, a két hajtott tengely között kap helyet. A töltési idő – attól függően, mivel „tankolunk” – öt-tíz órát vehet igénybe, úgyhogy a Szahara közepén elég nehéz életet lehelni bele. Viszont a gyártó szerint 5,5 másodperc elég lehet, hogy álló pozícióból felgyorsuljon 100 kilométer/órás sebességre.
Azt viszont ne hallgassuk el, hogy a hírek szerint, akár 200 ezer dollárt, vagyis körülbelül 66,5 millió forintot is elkérhetnek majd a villany Defenderért, ami azért iszonyatosan durván hangzik.