Szinte hihetetlen, de a Bentley visszafelé fejleszti népszerű városi terepjáró modelljét. Az eredeti verzió sokak számára brutálisan sportos, ezért egy szelídebb módozatot dobnak piacra belőle.
Forrás: Bentley
Elég volt a trendekből, hogy mindig minden autó legyen gyorsabb és erősebb! Ritka az ilyen vélemény az iparágban, de úgy tűnik, ezt osztja a Bentley. Persze mit lehet tenni akkor, ha egy vas már eredetileg túlságosan brutálisra sikeredett. Mert erről van szó a Bentayga esetében. Legalábbis a céges piackutatás szerint elkelne belőle egy gyengébb változat is, amely nem annyira sportos, s így családi gépként is el lehetne adni.
Forrás: Bentley
De nézzük, egészen pontosan miről is van szó! Nos, az eredeti benzines változatot roppant komoly technikával vértezték fel, hiszen egy hatliteres VV12-es turbós motor dolgozik benne, amely 600 lóerős csúcsteljesítményre és 300 kilométer/órás végsebességre képes. Ez valóban elég ütős, de 13 litert meg is eszik átlagosan százan, városban pedig simán 20 fölött van az érték.
Forrás: Bentley
Na ezért kellett a V8-as szolidabb benzines alteregó, amely produkcióban alig rosszabb, hiszen 542 lóerő a csúcsteljesítménye, és 289 kilométer/óra a maximális tempó amit el lehet érni vele, és már „csak” tíz litert eszik meg százon. Persze nem lett belőle környezetbarát vas, de jóval takarékosabb, mint nagy tesvére.
Forrás: Bentley
Arról már nem is beszélve, hogy jóval olcsóbb, hiszen mintegy 22 millió mínusz a különbség. Amíg a nagyvad 68, addig a kicsi 44 millió forintnak megfelelő összegbe kerül. Olcsó Bentaygát tessék! Elsősorban Európában akar tarolni vele a cég, mert az arab világban, valamint Ázsiában tökéletesen meg voltak elégedve az eredeti vadorzóval.