Retrofíling. A Range Rovernél 2018-ban egy kicsit visszapörgették az idő kerekét: a britek bemutatták az SV Coupét, amely felidézte az első generációs RR kétajtós stílusát. No persze szó sincs arról, hogy valódi retromodell készült volna, az 565 lóerős járgányból 999 darabot dobtak piacra.
A legfeltűnőbb jellemzője a kocsinak a két ajtaja és a lejtős tetővonala. A keret nélküli ablakok abszolúte beengedik a fényt az utastérbe, de a „megvilágításban” a panorámatető is segít. Az SV Coupe volt az első Range Rover, amely akár 23 hüvelykes kerékkel is rendelhetővé ált.
Belül szinte mindent bőrrel borítottak, nem kérdés, a luxuskategória tagjainak a rémisztgetésére szánták a britek a verdát. A kontrasztos színvilág egészen egyedi megjelenést biztosít a 4x4-es hajtással ellátott modellnek. Kiegészítésként fát kínál a gyártó, mégpedig háromfélét – mindegyik kézzel megmunkált, kiváló minőség.
A szabadidő-autót a vállalat legerősebb benzinmotorja hajtja. Az 5 literes egység 565 lóerős, a csúcsnyomatéka 700 Newtonméter – összehasonlításul, az SVAutobiography Dynamic 565 LE-t és 680 Nm-t kínál. A 265 kilométer/órás csúcssebességre képes, mindössze 999 darabos szériában megjelent kocsi álló helyzetből úgy 5 másodperc alatt éri el a 100 km/ó-s tempót.
A standard Range Roverhez képest 8 milliméterrel alacsonyabb hasmagasságú SV Coupe hű a márkához, elég komoly off road képességekkel lett megáldva, úgyhogy nyugodtan elhagyható vele az aszfaltút. Persze, csak akkor, ha van szíve hozzá a tulajdonosának: az alapára ugyanis 240 ezer font, azaz jelenlegi árfolyamon számolva körülbelül 108,4 millió forint volt. A Lamborghini Urust, a Bentley Bentaygát és a Rolls-Royce Cullinant tartják a legnagyobb riválisának.
Forrás: youtube