A Dakar-győztes X-raid járműparkja bővült, mégpedig egy vadonatúj fejlesztésű összkerekes Minivel. A T1+ kategóriájú John Cooper Works Rally Plus versenyautó nem csak gyors és strapabíró, hanem jelentősen csökkent a károsanyag kibocsátása.
A csapat célja, hogy december 31-től harcba szálljon az új géppel a kategóriagyőzelemért, ugyanakkor bizonyítani akarja, hogy a belsőégésű motorral felszerelt modelleknek is lehet jövőjük.
Az autó ugyanis nem mellékesen második generációs HVO üzemanyaggal működik, a biodízel például használt növényi zsírokból és műanyag palackokból készül. Plusz a motor teljesítményét már nem légszűkítővel, hanem elektronikusan szabályozzák.
„A Mini John Cooper Works Rally Plus projektünkben a fenntarthatóság került fókuszba – nyilatkozta Sven Quandt, az X-raid főnöke. – Fontos, hogy ezen a területen előrelépjünk és figyelemfelkeltő eredményeket érjünk el, mert különben veszélybe kerül az autó- és motorsport, így a tereprali is. A HVO-val valami újba kezdünk, nagy reményekkel várjuk a dakaros bemutatkozást. Az autó jelentős aerodinamikai változtatásokon ment keresztül, amihez jól illeszkedik az új fejlesztésű hajtáslánc és az üzemanyag.”
A jármű egyébként a 4x4-es Mini JCW Rally alapjaira épült, viszont feltűnő változás a hosszabb és szélesebb első rész, valamint a komolyabb felületű szárny. Ezeken kívül sikerült előrelépni a fékek hűtésében is.
A lengyel Jakub Przygonski (203-as rajtszám) és az argentin Sebastian Halpern (212) vezeti az új autót.
Forrás: youtube