A brit kisautó gyártója már tavaly bejelentette, hogy zéró emissziós verzión dolgozik, s ennek itt az első komoly jele, hiszen már lesifotók is érkeztek a kőkemény bevetéséről.

Nem véletlen, hogy zajlik a meló, hiszen a hírek szerint az idei, Brüsszeli Autószalonon akarja bemutatni a Mini a tisztán elektromos hajtású négykerekűjét. Márpedig ahhoz, hogy a konstrukció megbízhatóan működjön, ahhoz kellő mennyiségű kilométert bele kell rakni, lehetőleg minél változatosabb körülmények között. Mivel mindkét tengely forog a motorok által, összkerekes a gép, s boldugul is a hóban.

Ebben nincs is hiba, hiszen az első tesztelést mindenképpen 0 Celsius-fok alatt akarták megtartani ezért az északi sarkkörön túlra vitték a konstrukciót, hogy kiderüljön, mire képes. Ez esetben a „lesifotó” erős kifejezés, hiszen nehéz lenne elképzelni, hogy éppen arrafelé ólálkodott egy paparazzo.

A lényeg, hogy zajlik a munka, s eddig jól bírja a Mini Electric a téli kiképzést, márpedig ez roppant fontos egy villanyhajtású, akkumulátorral működő verda esetében – már a mobil telefonkról is tudjuk, hogy nem szeretik a zimankót, akkor sokkal hamarabb lemerülnek.

Nyilván ez volt cél, hogy megtapasztalják, mekkora távolságokat lehet extrém hidegben megtenni egy töltéssel, erről egyelőre nem szivárgott ki információ. De tulajdonképpen még van is idő a munkálkodásra, csiszolgatásra, hiszen a premiert követően csak 2019-ben dobják majd piacra a Mini Electricet. Érdekesség, hogy koncepcióként 2008-ban már bemutattak egy Mini E-t, de abból nem lett semmi. Most nem kell attól tartani, hogy ez a produktum eltűnik a süllyesztőben.