Régi modelleket gondolt újra, alakított át akár kalandjárművé a számítógépe segítségével a magyar származású tervező, David Obendorfer. Megalkotta például az összkerekes Volkswagen T1 Adventure Bullit, vagy az ugyancsak az aszfaltút elhagyására szánt Citroën HY-t.
David Obendorfer Magyarországon született, a budapesti tanulmányainak befejezése után autógyártó cégeknél dolgozott. Foglalkoztatta például az Alfa Romeo, majd a bergamói Officina Italiana Design-nál kamatoztatta tervezői képességeit és többek között jachtokat álmodott meg.
Ám a retroautók a nagy kedvencei. A VW T1-ből például expedíciós kisbuszt varázsolt, durva kerekekkel, kimagasló terepképességgel és mai technológiával felvértezve.
Ahogy a legendás Citroën HY is új formát kapott. Az 1947-től 1981-ig gyártott kisbusz premierjének a hetvenedik évfordulójára készítette még el a „Disznóorrúnak” is becézett vagy éppen csúfolt jármű exkluzív kiadását. Amely hosszabb kirándulásoknál és terepes kiruccanásoknál is bevethető.
Sőt, megálmodott egy kiegészítő készletet, amolyan álruhát, ami Citroën Jumperre illeszthető, szerelhető.
A BMW CS sem kerülhette el a sorsát, az újjászületését. Az egykori 6-os modellre hajazó, természetesen 4x4-es modell a márka több stílusjegyét is magán hordozza.
A Renault R4-essel anno még a Dakaron is indultak. Obendorfer letisztította a vonalvezetését, plusz modernizálta. Nem állítjuk, hogy készen áll a világ leghíresebb terepversenyének a meghódítására, de hogy nem néz ki rosszul, az biztos.
A Fiat 127-es Abarth változata az 500-as stílusát elegyíti a Punto és a 850-es kupé megoldásaival.