Legfrissebb hírek ÚJ

Fapados Lada Nivát gyártanak a szankcióktól sújtott oroszok

Fapados Lada Nivát gyártanak a szankcióktól sújtott oroszok

Április 5-én ünnepli 46. születésnapját a Lada Niva. Az eredetileg VAZ-2121 névre keresztelt orosz modell volt a világ egyik első önhordó karosszériás terepjárója. Az elmúlt évtizedek alatt körülbelül 2,5 millió példányban kelt el több mint 100 piacon. Az összkerekes Classic '22 „fapad”, amely minden extrát nélkülöz, cserébe viszont átverekszi magát a természeti akadályokon.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Egyszerű
A klasszikus Lada Niva tényleg minden extrát nélkülöz

A klasszikus VAZ-2121 született újra, független felfüggesztéssel, állandó 4x4-es hajtással, kimagasló terepjáró képességgel. Az Oroszország egy éve tartó ukrajnai háborúja miatt bevezetett szankciók miatt az AvtoVAZ működése is akadozik. A Niva gyártása például a Bosch ABS-egység hiánya miatt (is) leállt egy időre, de aztán újraindult egy szinte minden extrát nélkülöző Lada terepen járó összerakása.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Euro 5
1,7 literes benzinmotor jár hozzá, amely 83 lóerős, a csúcsnyomatéka 129 Newtonméter

A lebutított Niva árulkodó, Classic '22 névre hallgat, s bizony a keresztelőből már kitűnik, visszatért az alapokhoz a vállalat. Persze, a nyugati technológiák hiányában nincs is más választása – viszont így már nem kell megfelelnie az Európai Unió szigorú szabályainak, a hazai és a baráti országok biztosította alkatrészekből egyszerű autó készül.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Csak beharangozták
Az alapverzió elérhető, a speciális kiadás viszont egyelőre nem

Kis túlzással kijelenthető, az első generációhoz képest nem túl nagy fejlődés, előrelépés állapítható meg. A három- és ötajtós kivitelben kapható változat ára 796 500 rubel, az online konfigurátor viszont már 806 900 rubelt ír, vagyis körülbelül 4 millió forint körüli összegre lőhető be.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Keleti modell
A nyugati vívmányok (is) hiányoznak belőle, hazai és baráti országok termékeivel szerelték fel

S, hogy mire lehet számítani ennyi pénzért? Elektromos ablakemelés van elöl, 16-os acél felniket, ISOFIX rögzítési pontokat, szervokormányt, nappali menetfényt, két hangszórót és rádió előkészítést tartalmaz az alapcsomag. Utóbbi egyébként annyit jelent, hogy van a járműhöz antenna, s vezeték, amelyhez a tulajdonos hozzácsatlakoztathatja az általa külön megvásárolt audio egységet. Hangsúlyozzuk, ez az alap, de egyelőre be kell érni ennyivel...

Képgaléria megtekintése (6 db kép)
Újra a színpadon...
Az AvtoVAZ a háború miatt bezárta gyáregységeit egy időre, most újraindult a termelés. Az ukrajnai invázió miatti EU-s és amerikai szankciók a minőség rovására mentek

A kényszer nagy úr, ezért olyan finomásgokat, mint az elektromos ülés, a légzsák vagy a telefontöltő-csatlakozó, ne is reméljen a földi halandó. Van viszont központi differenciálzár, felező, kartervédő, hétféle külső szín, no és 1,7 literes, benzines, négyhengeres, Euro 5-ös, elég elavult motor. Az aggregát csúcsteljesítménye 82 lóerő, a topnyomatéka 129 Newtonméter. Nem túl acélos, de erre mondhatják az oroszok, hogy legalább van...