Legfrissebb hírek ÚJ

Ilyen a Porsche katonai terepjárója

Ilyen a Porsche katonai terepjárója

Lehet, hogy kevesen ismerik, de az ikonikus sportkocsigyártó is beszállt anno a háborús bizniszbe, a Jagdwagen egy igazi csemege, amelyet most restauráltak.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Valahogyan nem igazán ugrik be senkinek a Porsche neve, ha a klasszikus katonai terepjárókat emlegetjük. Mindenki a Willys Jeepre, a Land Roverre, meg a Hummerre gondol leginkább. Pedig a német sportmárka is készített egy könnyűsúlyú bakavasat, amely Jagdwagen, azaz Vadászjárgány néven vált ismertté valamelyest. Nagyon nem sikerült berobbanni, mert csak 1955 és 1958 között gyártották.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Eredetileg a Wehrmacht számára találták ki ezt a konstrukciót, de a második világháborúig nem készült el a gép, tíz évvel a vége után gördülhetett le a futószalagról. A csődöt pedig az jelentette számára, hogy egy másik hasonszőrű német modell, a DKW Munga jóval olcsóbbnak bizonyult, így aztán lesöpörte a csatában. Mindössze 71 darab készült a Porsche 597-esből, így mostanság a fennmaradt példányok óriási értéket képviselnek, a nálunk láthatót is eurómilliókért kínálják egy aukciós oldalon.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Az igazi kuriózumát az jelenti ennek a terepjárónak, hogy a maga idejében szélvész gyors volt. Mindössze 990 kilogramm az össztömege és egy léghűtéses 1,6 literes boxermotor hajtja, amelyet egy Porsche 356-osból vettek át. Ennek köszönhetően az 50 lóerős csúcsteljesítményű technika 110 kilométer/órás tempóra tudta felgyorsítani a gépet.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

A 2060 milliméteres tengelytávval rendelkező összkerekes kocsi még egészen jó off road képességekkel rendelkezik, hiszen 65 százalékos például a terepszöge. Az igénytelensége is erénynek minősült, hiszen az ötszemélyes kocsinak nem volt kemény teteje és az ajtókat is mellőzték. A sátorponyva persze bevett szokás volt a seregnél, ezen viszonylag jó állapotban is van.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Ez a példány különleges utat járt be, hiszen az Egyesült Államokban kezdte a pályafutását, utána pedig Japánba került át egy múzeumba. Egy gyűjtő azonban hazavitette Németországba, restaurálta és lehet, hogy tovább is adja.