Legfrissebb hírek ÚJ

Tartós teszt: General Grabber – húz, mint a lánctalp

Tartós teszt: General Grabber – húz, mint a lánctalp

A General Tire Trophy csapatánál nincs alkalmasabb arra, hogy élesben próbálja ki mire képes egy terepgumi. Most megosztják a tapasztalataikat olvasóinkkal is.

Immáron hetedik éve rendszeresen használjuk a General Tire Grabber terep abroncs család különböző fajtáit, mind a korábbi MT-s és AT-s mintázatot, mind a jelenlegi X3-as típusú terepmintás verziót. Tevékenységünknél fogva, napi szintű munkaeszköz az ilyen gumi, ugyanis terepjárós versenyeket, túrákat és expedíciókat szervezünk a világ különböző részeire.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: General Tire Trophy

Mivel az off roadozás alapja a kompromisszumok nélküli abroncs választás, ezért használjuk mi is a Continental cégcsoport General Tire márkájának Grabber típusú robusztus terep típusait. Ez cég már 1915 óta azon dolgozik, hogy élvezetessé és biztonságosabbá tegye a közúti közlekedést; a nevéhez fűződik az első mintázattal rendelkező abroncsot kifejlesztése. Ez a kezdeményező, innovatív hozzáállás a német mérnöki precizitással társulva, a világ egyik vezető márkáját eredményezi.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: General Tire Trophy

A terepjáró abroncsok prémium szegmensében elhelyezkedő General Tire Grabber már régi kedvenc, ezért örömmel vettük a felkérést, hogy ebben az évben egy tartós teszt során számoljunk be tapasztalatainkról. Az idei szezon első megméretése egy pár napos erdélyi terepjárás volt; Torockó csodálatos környékét jártuk be két autóval.

Erdély hegyi útjai, valamint erdői köztudottan a legextrémebb élményt nyújtják az arra fogékonyaknak. A folyamatos csapadék, a sziklás-agyagos talaj és a fakitermelő gépek által agyonszabdalt nyomvályúk megkívánják a jó sofőrt, a karbantartott autót és a kifogástalan minőségű terep abroncsot.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: General Tire Trophy

Az én tesztjárgányom egy 1992-es kiadású Toyota Landcruiser, melyen egy 33x12.5x15-ös méretű Grabber X3-as abroncs van, míg helyi barátaink egy 2010-es Toyota Hiluxon használják szintén ezt a típust, 31 x10.5 –ös méretben. Mivel erdőgazdálkodással, valamint almatermesztéssel foglalkoznak, ezért ezek az abroncsok kizárólag kemény terepen vannak bevetésen. Napi szinten járják vele a meredek, agyon használt erdei utakat, jellemzően megpakolt platóval, maximális terhelésnek kitéve a technikát.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: General Tire Trophy

Tapasztalataik szerint gyönyörűen dolgozik a Grabber X3, a mintázata remekül fog a sáros talajon, ugyanakkor gáz adására kiválóan tisztul, ezáltal folyamatosan biztosítja a gondtalan haladást. Ezt az érzést túránk alatt mi is megtapasztalhattuk, ugyanis tengerszint feletti 750 méterig olvadt a közel egy-másfél méteres hó és elképesztő mennyiségű sárlavina keresztezte az utunkat.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: General Tire Trophy

Itt az abroncsot 1.6 bar nyomásra leengedtük, ami így lánctalpként szétterülve mászott előre a saras-sziklás terepen, ugyanakkor a megerősített oldalfal tökéletesen elhárította az éles sziklák és faágak támadásait. Majd 750 méter felett a hó jégkásává tömörödött, itt a továbbjutáshoz a „parkettázás üveghangon”, illetve a nélkülözhetetlen, nagy bütykök segítettek. Az abroncs nyomáson nem változtattunk, ismét a „lánctalpszerűen” szétterülő Grabber X3 vitt fel minket egészen 1200 méterig.

Röviden összefoglalva, nagy meglepetés nem ért minket, mert a változékony, nehéz terepen a Grabber X3 tökéletesen dolgozik, de ami még fontosabb: erdélyi barátaink is meggyőződtek róla, hogy a munkaautóra tökéletes választás a General Tire terep abroncs – így a teljes Hilux flottát hamarosan ezzel a márkával update-elik a hatékonyabb munkavégzés érdekében.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: General Tire Trophy

Abroncs tesztünk hamarosan folytatódik: a General Tire Trophy erdélyi nyitófutamán néhány versenyautó szintén a Grabber X3 segítségével szándékozik elorozni a győztesnek járó kupát - szurkolunk nekik.

Benedek László – 4x4 coach, utazási iroda tulajdonos, szakújságíró