Ez bizony hamar elkelt. A Jaguar Land Rover alighogy meghirdette, limitált, százötven darabos szériát dob piacra az összkerekes Defender Works V8-as terepjáróból, máris gazdára talált az összes jármű.
Forrás: Jaguar Land Rover
A 90-es és a 110-es modell alkotta készletből a legolcsóbb 150 ezer fontba, azaz 53,3 millió forintba került. Végezzünk egy gyors fejszámolást: ha csak az alapösszeget vesszük figyelembe, akkor is 22,5 millió fontot, tehát körülbelül 8 milliárd Ft-ot kaszált a vállalat.
Forrás: Jaguar Land Rover
Ez főleg annak tükrében tűnik jó üzletnek, hogy a Land Rover Defender gyártása már befejeződött, a terepjárót nyugdíjaztatták a britek, mivel nem felelt meg az egyre szigorodó környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági előírásoknak.
Forrás: Jaguar Land Rover
Az is igaz, a Works V8 nem csupán egy emlékmodell: az autó elejében 5 literes motor dühöng, mégpedig 405 lóerős csúcsteljesítménnyel és 515 newtonméteres topnyomatékkal. Ennél komolyabb technika a típusból nem készült még a gyárban.
A 100 kilométer/órás tempót 5,6 másodperc alatt abszolváló kocsi akár 170 km/ó-s sebességgel is képes repeszteni. Nyolcgangos ZF automataváltót pakoltak bele, a középső differenciálmű pedig zárható. Mindössze egy hónappal a meghirdetése után már gazdára talált az összes darab.
Forrás: Jaguar Land Rover
Az állandó összkerékhajtással ellátott masina 18 hüvelykes könnyfűfém felnijeire 265/65-ös abroncsokat húztak, az alapnál nagyobb fékeket kapott, de komolyabb a felfüggesztése, strapabíróbbak a rugói. Érdekesség, hogy korábban is adtak ki V8-as Defendert, mégpedig két évtizede: akkor a 4 l-es aggregátjából 190 pacit és 320 Nm-t hoztak ki. A „Védő” vadonatúj sorozatát valószínűleg 2020-ban mutatja meg a Jaguar Land Rover.
Forrás: Jaguar Land Rover
Forrás: youitube, Jaguar Land Rover