Legfrissebb hírek ÚJ

Gigabrutál hatkerekű Toyota

Gigabrutál hatkerekű Toyota

Ez az igazi hardcore. Ausztráliában újragondolták a 4x4-es Toyota Cand Cruiser 79-es sorozatát: az igáslóként és kőkemény melósként is használható pickup hatkerekű, brutális platósként született újjá a Patriot Campers szakembereinek hála. Ilyen monstrumot eddig tényleg csak a filmekben láthattunk. A neve is árulkodó: Megatourer.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Elkészült
Már megrendelhető a különleges Toyota: nem kérdés, népszerű lesz

Az off road utánfutókat építő vállalkozás rövid idő alatt a földrésznyi ország kitüntetett cége lett, rengeteg díj és elismerés kíséri a munkáit. Olyan alkotással jelentkezett, amely – nem túlzás – akár félelmet is kelthet az emberekben. Valódi szörny született, amely világvége hangulatot sejtet.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Szörnyeteg
Állítsák munkába bárhol a világon, a teljesítménye meggyőző

Ha pusztulóban lenne a Föld, erre a Toyotára bizton lehetne számítani. Az alapot a világ legjobb terepjárói között számon tartott Land Cruiser 79-es szériája (FJ70-es) adja. Az ausztrál piacon a mai napig népszerű modell valódi munkaeszköz, mégpedig a keményebb, strapabíróbb fajtából. Átmegy árkon és bokron, kedvenc terepei között említhető a kő-, valamint a homoksivatag, egyszerűen nincs olyan terület és akadály, amely feltartóztathatná.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Alap
Az Ausztráliában közkedvelt négykerekű Toyota Land Cruiser 79-es szériájára épült a monstrum

Szimpla és dupla fülkés változatban is kapható platósban 4,5 literes, V8-as turbódízel motor dühöng, a csúcsteljesítménye 205 lóerő, a topnyomatéka pedig 430 newtonméter. Persze, ez nem felelt meg a műhelyben dolgozóknak, nagyobb turbóval látták el, s kicsit módosítottak a kipufogórendszerén is.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Megbabrálták
A V8-as dízelmotor maradt benne, csak nagyobb turbót tettek bele

Ám a legfeltűnőbb része nem is ez az autónak. Ugyanis harmadik tengelyt és két pluszkereket kapott a modell. A portálhidas szerkezetet légrugókkal spékelték meg, így a hasmagasság három fokozatban állítható, attól függően, milyen terepen kell megküzdenie az LC-nek. A gyári érték tíz, tizenöt vagy akár húsz centiméterrel is meghaladható.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Még stabilabb lett
Harmadik tengely és plusz két kerék: a terep ördöge alaposan megerősödött

A hátsó váznyúlvány beépítésével és a pluszkerekekkel a jármű súlya 345 kilogrammal nőtt – csak érdekességképpen említjük, hogy mindegyik „lábán” 360 milliméteres féktárcsa és hatdugattyús nyereg van.

A felszereltsége sem hétköznapi a megagodzillának. Az átalakított platóján két pótkerék kapott helyet, de pakoltak rá a kirándulásoknál remekül használható 60 literes (!) hűtőt, amelynek az energiaellátását napelemek biztosítják. A „csomagteret” praktikussá teszik a kihúzható tárolórekeszek.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Csomag
Hatvan literes hűtő és két teljes méretű pótkerék van a platóján. Vagy egy kisebb terepgép...

Az elejét csörlő és kiegészítő LED-es fényszóró díszíti, de biztos, ami biztos alapon, hátulra is került egy nagy teherbírású csörlő. Az ivóvízellátásról 70 literes tartály gondoskodik.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Strapabíró
Az alapból is elpusztíthatatlan gépből durva mutáns épült

A beltere sem hétköznapi, a Megatourer első sorában kagylóülések találhatóak, s a borítást sárga cérnával díszített fekete bőrrel oldották meg. A XXI. századi „ellátást” több monitoros infotainment teszi teljessé.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Nincs ellenfele
Nincs az az akadály, amely feltartóztathatná

Mit is lehet ehhez hozzátenni? Nem kell mostantól félni, jöhet a világvége!

 

Forrás: youtube, Patriot Campers