Az Arctic Trucks által átalakított pickup egy világkörüli expedíció része volt, amíg be nem szakadt alatta a jégpáncél. Eddig tartott a kiemelése.
Még márciusban egy átalakított Ford F-150-es a sarkkörön, a Tasmán-szigetek közelében a tengerbe zuhant. A teherautó a Transglobal Car Expedition járgánya volt. A csapat öt hónappal később tért vissza, hogy kiemelje a Jeges-tengerből. Búvárokat, légzsákos úszógumikat és egy helikoptert is bevetettek a pickup visszaszerzéséhez.
Az Arctic Trucks alaposan átalakította az AT44-es specifikációra, ami azt jelenti, hogy hatalmas, 44 colos gumiabroncsok voltak rajta, amelyek ideálisak ahhoz, hogy a teherautó "lebegjen" a mély hóban. A specialista cég főként Toyota Land Cruisereket, Lexus GX-eket alakít át, de Isuzu, Nissan, Mercedes Sprinter, VW Amarok és Iveco teherautó is került már ki áthangszerelve a műhelyéből.
Az F-150 vázát is módosították, és természetesen a futómű sem maradt ki. Míg az első felfüggesztést körülbelül egy hüvelykkel megemelték, a hátsót az alacsony súlypont fenntartása érdekében a szokásos magasságban tartották. A zárható differenciálművek mellett, belülről állítható gumi légnyomás-szabályozók is vannak, az extrém körülmények miatt.
Torfi Birkir Johannsson vezette a kocsit, amikor a baj történt. A tetőcsomagtartóra mászott fel és a ruhás zsákokat mentette meg, mielőtt a Ford a tengerbe szakadt. Öt hónappal később most találták meg és kiemelték a vízből, majd Kanadába szállították, ahol felújítják.