Erősítésre szorul az új Land Rover Defender az Egyesült Államokban. Legalábbis terepképességek terén. Akár 15 centiméteres emeléssel is ellátják a gépet, hogy jobban bírja a megpróbáltatásokat az extrém környezetben.
Amikor a Land Rover bemutatta az új Defendert, a vállalat ódákat zengett az off road képességeiről. A 2016-ban nyugdíjazott klasszikus, Afrikát meghódító „Védőhöz” hasonlították, de hamar kiderült, azért van különbség közöttük. Pedig, a Defender egy olyan cégtől származik, amelynél tartalommal töltik meg az olyan kifejezéseket, mint a „megközelítési szög” vagy éppen a „gázlómélység”. Vajon, mi állhat az új Defender sikerének útjában?
Az egyik a Land Rover elhíresült megbízhatatlansága, amely az elektronikai kütyük sokaságával egyenes arányban nő. A másik a testreszabási lehetőségek hiánya, a tulajdonosok arra panaszkodnak, hogy roppant nehéz hozzájutni a legalapvetőbb terepjárós kellékekhez, például egy defenderes csörlőhöz.
A kerékmérettel is vannak bajok. Brutálisabb terepes gumiabroncsokkal nem is lehet ellátni a Land Rovereket, mert egyszerűen nem férnek el. A kerékíveken persze lehetne módosítani, de a tulajok nem szívesen vágják szét az autójuk bizonyos részeit. Ám úgy tűnik, van megoldás!
Akár öt, tíz vagy tizenöt centiméteres emelés is lehetséges – a speciális készlet előnye, hogy a légrugózás sértetlen marad. Összességében a brit vas akár 40 centméteres hasmagassággal is rendelkezhet, s 35-ös kerekekkel láthatják el. Izgalmas megoldás, de a kezdő emelőkészlet ára nem olcsó: 5700 dollárnál, azaz 1,7 millió forintnál kezdődik.